torsdag 6 maj 2010

KLAR!





Nu mina kära vänner!
Nu kan jag banne mig säga att det är
klart med grävningen!

:)
Tjiho!








Det känns i hela kroppen. Jag kom på häromdagen
att jag har handgrävt omkring
40kvadrat??

Det är ju för 17 lika stort som min första
lägenhet. Men tur är väl att jag kom på
det nu, när jag är KLAR!!
Annars vetekatten om jag fortsatt.

MEN det är nu som det roliga börjar.
Bara det kunde bli lite värme nångång
så fröpåsarna kan få titta fram ur lådan.



Nästa vecka ska potatislandet invigas då
banne mig ska värmen ha kommit.
Det ser både jag och barnen fram emot.

Att sätta potatis alltså, värmen skulle inte
heller sitta i vägen.

Kram
Linda

6 kommentarer:

  1. Åhh vad du måste ha fått muskler av all den grävningen;) Ser hur fint ut som helst o när sen växtligheten kommer igång blir det ju bara ännu finare! Bra gjort, ta nu o unna dej något för väl utfört arbete!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Så duktig du har varit! Skönt att ha det jobbiga undan och det roliga framför.
    Jag borde också börja gräva eftersom jag ska ha en stor rabatt flyttad...
    Ha en skön kväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Du behöver verkligen inte gå på gymmet! Min majmånad är så intensiv i skolvärlden så jag missar allt det roliga i trädgården! Synd. Jag har en damm som jag borde gräva upp och stenbelägga och... Grattis till dig och njut nu! ♥

    SvaraRadera
  4. Men så du har jobbat, du har ju finare än Hannu Sarenström! Vilka odlingar du kommer och få, jag är så imponerad. Och så smart du lagt tegelstenarna och gå på. Ser fram emot mer foton när det börjar växa.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Va fint du har gjort. Vill du komma hem till mig också.... Jag har inte riktigt kommit på att trädgård är roligt ännu. Blir däremot lite avis när jag ser allt jobb du lagt ner, ditt engagemang och resultatet. Du borde ha fått rätt snygga armmuskler att visa upp i sommar också...
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Tack Sofia!

    :)

    Det tror jag knappast,det hänger mest!
    fniss
    ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera