torsdag 27 maj 2010

Hundmat?




Varje gång jag cyklar HEM från jobbet
tror jag att jag ska bli Hundmat....

Jag lär mig aldrig.
Jag kissar nästan på mig varje gång.
När hunden kommer i tokfart med ett skall
som får mig att trampa ganska så fort.

Visserligen bakom ett staket. Men vad
gör det, när han visar tänderna och låter
som om han ska äta upp mig fortare än
vad jag tror.
Han är kort och tjock, som jag med andra
ord. ;)) Men något längre är jag allt än den
fyrbenta otäcka hunden. Med tanke på
att den är cirkus 4dm hög.

Om jag kommer ihåg imorgon ska jag
ta en annan väg hem, men med största
säkerhet har jag glömt det.
Så med andra ord får jag känna av att
bli HUNDMAT imorgon igen!

Kram
Linda

8 kommentarer:

  1. Vad jobbigt att behöva bli rädd för en hund varje dag .Stackare.Kom ihåg att ta en annan väg .Önskar dej en skön kväll vännen Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Han känner sig säkert stor och tuff när han lyckas skrämma dig...fniss. Hoppas du kommer hem, dom kan ju hoppa vet du..
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Fy så otäckt att bli skrämd. Vi har två hundar varav en är den som skäller när folk kommer förbi, inte roligt för varken oss eller någon annan. Men som föregående säger så vill hunden säkert bara skrämmas och hålla koll på sitt revir.
    Hoppas ni blir bästa kompisar en dag, det går nog om man ger det en chans.
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Hi Hi så där var det för mig för några år sen. Hoppade högt varje gång. Kram

    SvaraRadera
  5. Stackare! Försök att ta en annan väg imorgon!

    Har du syrener??? Min favoritblomma!!! Jag har varit på väg till din affär länge nu, kanske jag hinner dit på lördag (kanske jag kan smyga och lukta på dina blommor...) För visst är det öppet på lördag?

    Ha en bra fredag, och igen - ta en annan väg!
    (du är inte alls kort och tjock)!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Här relativt nära finns en bra cykelväg om det inte var för de där hundarna! Förstår hur du känner! Ha en bra dag i morgon! ♥

    SvaraRadera
  7. Jag brukar inte vara rädd för hundar, men för en tid sen var jag med om en otäck händelse med en främmande hund. Inte roligt!
    Härlig bild med syrenen!

    SvaraRadera
  8. Ja man kan hoppa högt för mindre.. Men tur du har cykel så du kan trampa därifrån snabbare än blixten..

    Ha nu en bra fredag och glöm inte att cykla ett annat håll..

    Kram Mia

    SvaraRadera