torsdag 8 april 2010

GPS!?


Har ni en GPS i bilen?
Vi har det.
A paket från Tomten.
:)
Den är ju faktist väldigt BRA att ha till de
längre resorna.



( nytt i butiken, väskor i papp )







Som Ni vet var vi till Hälsingland över
Påsken.
Visst vi hittar dit, men den svarta lilla
rutan gör ju att det känns extra tryggt.
Dess värre uppstod det problem när vi
skulle till att åka hem. Det borde vara samma
väg tillbaks.......
Ja, det låter mest rimligt!



( doktorväska, teservis i plåt )
Men av någon anledning, faktisk ganska så
okänd anledning blev det LITE fel.
Alltså i den LILLA Tv-skärmen visar en pil
sväng Höger.
Visst det går en väg där.
MEN Familjen H tycker det känns märkligt.
Såååå, vi svänger INTE!
Vilket då visar sig efter en stund att det
känns ännu mer märkligt.
Alla blir åksjuka, GPS:en "räknar om
rutten" flera gånger.
:((((
Efter många svängar på den minsta grusvägen
i hela Hälsingland kommer vi äntligen ut
E4:an och vi känner oss som hemma.
:)
HUR svårt kan det vara?
Nästa gång då gör vi precis som den visar!
Det känns bäst helt enkelt!
:D
Ha en underbar dag.
Kram
Linda

9 kommentarer:

  1. Hej!!
    Jätte söta pappväskor....kanske ska köpa en till min lilla pojk:-). Köpte en som liknade en spårvagn sist vi var i Stklm på Kalikå på söder.
    //Kram fr en annnan Linda

    SvaraRadera
  2. Vi har också svårt och hitta hem, utan GPS skulle vi försvinna. Göteborg är Sveriges svåraste stad och köra bil i, det kommer jag inta och göra på länge. Så fina foton, din zoom är inte och leka med! Första fotot är ljuvligt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Visst har vi kära "Astrid" som guidar oss land och rike kring! Ibland trotsar vi henne och gör avstickare och då blir hon mycket upprörd. men vi har tackat henne många gånger under de fyra år hon har varit i vår ägo.
    ha ett skönt slut på veckan! ♥

    SvaraRadera
  4. Vi har ingen GPS men borde kanske ha ibland.. Och man skall nog lita på dem, det är väl därför man har en ;-)

    De gröna pappväskorna var fina..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej, jag köpte en Gps till min man i födelsedagspresent för ett par år sen, men hittills är det bara jag som har använt den. Och en gång stängde jag av den, och då körde jag vilse på E4:an. Tror nästan att det bara är jag som kan lyckas med nåt sånt. Fast min kollega (också kvinna) som åkte med, märkte inget heller. Men kul hade vi...//kram maria

    SvaraRadera
  6. Här finns det en till som har gps inte för min skulle för har jag varit någonstans så hittar jag alltid hem, så det är mannen i huset som behöver lite hjälp på traven.Kika in för det är tävling pågång.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  7. Jag vet att man inte kan lite till 100% på Gps:n Det hände nrä vi vari södra Sverige och då visade denatt vägen gick brevid och vi körde i skogen vilket inte var fallet (Ny väg som inte fanns med i GPS-kartan)Jag litar mer på sunt förnuft. (låter kanske som en besserwisser men det är jag inte) Kram B-I PS Alltid lika fina bilder och roligt att läsa på din blogg

    SvaraRadera
  8. Undebara väskor Linda!!!
    Vill du snälla lägga undan en servisväska och en doktorväska till mig??
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. ABSOLUT, det gör jag!
    :)

    Kram till dig

    SvaraRadera