fredag 16 april 2010

Det är nu de börjar....










.....de dagliga promenaderna i trädgården, för
att kolla in ALLT som växer och gror.

Fasen vad jag gillar det!
:)

Det är bland det härligaste som finns vad
gäller trädgård. Från och med NU, så är
det något jag gör varenda dag tills säsongen
är över. Det finns alltid något nytt att beskåda.

Nu när vi kom hem från Sälen hade
Scillan tittat fram, då kunde bli några stilleben
på köksbordet. Såklart fick några vackra
Snödroppar oxå följa med.

Denna vår har Ebba lovat mig att INTE
kapa ALLA Snödroppar med marken.
Hoppas hon håller det.
;)


Ha en fin Helg.

Kram
Linda

10 kommentarer:

  1. Å så fina foton!
    I morgon ska jag ta mig en runda i trädgården och se vad jag hittar för knoppar och vad som är på gång.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Det kommer nya vårtecken var dag nu.. Så härligt..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Härligt med perenner, som troget kommer fram år efter år! Njut av helgen! ♥

    SvaraRadera
  4. Hej och välkommen hem!

    Kanon fina bilder från Sälen, det är verkligen helt underbart när solen skiner och himlen är klarblå, paradiset...

    Visst har det hänt mycket i trädgården de här sista dagarna?! det är spännande med allt som poppar upp. Snödropparna som jag planterade förra våren (innan vi bodde här! :) )har tittat fram.
    Kan tro att det kliar i fingrarna på Ebba! Jag ska inte berätta för henne att Lovisa planterade om lite krokus igår för då kanske hon också vill gräva lite! Kul iallafall att dom gillar att fixa i trädgården, tänk när de blir äldre vilket gemensamt intresse vi får!!!

    Vi ses!

    Kram M

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder Linda!

    Ha det gott i helgen!

    SvaraRadera
  6. Mmmmm,jag har oxå tänkt den tanken Mia!

    :)

    Kul!

    Kram till dig min underbara vän.

    SvaraRadera
  7. Jag njuter av dina underbara vårblommor i dag! Må så gott vännen kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jag njuter av dina bilder.
    Snödropparna är över här så nu får jag vänta till nästa år igen.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  9. Snödroppar är otroligt vackra, som vita små klockor. Och det gröna mönstret syntes fint på dina foton. Det är en fin tid, fast just idag har det blåst så kallt. Var ute förut och plockade upp saker som blåst ner och iväg.
    Ha en fin kväll
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt skön känsla när allt vaknar till liv i naturen :-)
    Längtar till stuglivet kommer igång också, då kommer jag gärna och besöker din mysiga butik.

    Kram från Ulrika i Sandviken

    SvaraRadera