torsdag 18 mars 2010

Rosa drömmar!



Jag tror jag drabbats av någon sjukdom som
heter ROSA!?
Har nog aldrig varit så rosa i hela mitt liv
och med tanke på jag snart är 34 så har jag
varit med ett tag.
Men trevligt är det, med rosa alltså!
Allt annat oxå för den delen!
:)





Jag har ju kämpat med köksgardinerna ett
tag nu.
Men äntligen så är de klara.
Efter att ha stått vid symaskinen ( ni märker
väl att redan här är skadan skedd, jag står å syr )
och svurit, sytt, svurit igen, börjat om, tagit paus.....
är då de 1321 (12) banden klara och alla
927 (6) gardiner KLARA!
Visst lite småfel, men va fasen det får jag leva
med. Det blev inte som förra våren iallafall,
då jag oxå sydde rosa gardiner.
De blev så sneda så det inte fanns 1 chans
på världskartan att de skulle kunna sitta uppe!



Mormors gamla trasmatta har fått sin
plats, given nu när det är rosa som gäller.
Nu njuter jag bara av mina
ROSA DRÖMMAR!
Kram till ALLA ni som tittar in och
gör mig så himla glad.
Linda



15 kommentarer:

  1. Va fint det är med rosa i köket. Nu får du vara nöjd med din insats! ♥

    SvaraRadera
  2. Halloj!

    Jag gör ett försök att förklara. Men jag ber om ursäkt om det är förvirrande, jag är inte så haj på datorer.

    I photoshop öppnar du din bild. I menyraden väljer du bild )så heter det i min version) och scrollar ner till 'Bildstorlek'. Där väljer du breddstorlek, jag korrigerar i bredden. Jag har inte lagt på minnet hur bred jag kan ha så jag tricksar alltid flera gånger fram och tillbaka, men jag tror det är 800-nånting i pixlar, höjden ska då automatiskt korrigera sig om du har en bock för 'bibehåll proportioner' i samma fönster.

    Jag blir nästan förvirrad själv av detta. Maila mig om det strular czmastergarden@gmail.com.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det ser proffsigt ut, du syr ju bra. Jättehärligt med den färgen på gardinerna i köket.
    Vårkram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hahahaaaaa......

    :)

    Gissa om det krånglar redan....i huvudet!?????????????????????

    Jag ska försöka.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  5. oj vad fint kök! Du är ju proffs på att sy ju ;)
    Såg jag rätt om det var ett diskställ du hade i zink? Önskeseende bara? Måste ta en titt på riktigt ngn dag... Vi ses! (jag älskar oxå rosa...precis som lilla E.)!

    Kram, Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. vad fint med rosa i köket.Kanonfina gardiner.Du är ju duktig.Önskar dej en fin kväll vårkram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Ann-Louise,njaaaaaaaaaaaa jag är nog INTE den bästa men jag hankar mig fram med Bettan!

    Kram till dig.
    Linda

    SvaraRadera
  8. Tjaba, har du börjat med egengjutna dalahästar?? Sådana vill jag gärna ha! Vad är det för storlek/ar?

    Annars? Snart påsk.. ser fram emot fjällen! Kanske ses vi där? Kram H2

    SvaraRadera
  9. Tack för din fina kommentar inne hos mig! Jag håller med om att rosa är så snyggt.
    Dina gardiner ser så fräscha ut.Du får verkligen vara nöjd med dem!
    Må så gott.Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Gud så fint du har i ditt kök.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Jag har varit anti-rosa i alla mina 39 år men nu börjar det komma in lite hemma med... Jättesnygga gardiner..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Varför tycker man om rosa så mkt när man passerat en viss ålder (30 uppåt sådär)? Konstigt! Det verkar vara en sjukdom, jag är drabbad jag med, nämligen! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  13. Men Linda!, du är ju en riktig hejare på att sy. Men det kanske underlättar att sitta??
    Hur ska jag göra för att länka in till dig då?! Börjar bli redo ;)
    Mu är det fredagsmyyys, kram på dig!!, Annika

    SvaraRadera
  14. Muuuuuuuu på dig du!
    ;)

    Ja,hur förklarar jag det här?
    Äsch vi tar det på ett annat ställe...........

    Kram kram

    SvaraRadera
  15. aj man kan ikke se dine skønne gamle indlæg
    God aften
    Annette

    SvaraRadera