söndag 21 mars 2010

Nu är det tid att......







..... så rädisor OCH spenat ( utomhus )
..... börja klippa gräset
..... plantera jordgubbsplantor
..... klämma de första bladlössen
..... luckra bland perennerna
..... mm.

Tro nu inte att jag säger detta.
Det är en Trädgårdstidning som jag läser och
just där står detta.

Intressant!
Det är bara en fråga som jag ställer mig.

Hur ska det gå till?

Gräsmattan tror jag inte ens kan titta fram
denna sommar, det är ett stort HAV av snö
på den, ett tjockt hav dessutom.

Det blir jobbigt att plantera jordgubbar och
gallra runt perennerna med för den delen.

Ni förstår väl läget?
Lika svårt där liksom.

Bladlössen håller sig nog i ide ett tag till,
lika bra det.

Bra tidning det där........

En sak som var bra med Tidningen är att den kläckt
en MYCKET bra idè hos mig.
KÖKSTRÄDGÅRD!

En sån ska det bli.
Visserligen har vi en redan, men den ska bli
STÖRRE!

Jag jublar över idèn.
Gissa vem som INTE gör det?

P&K
Linda

8 kommentarer:

  1. hahahha Jasså dags för Frun i huset att börja bearbeta mannen i ditt liv, hihi Du får ju alltid som du vill i slutändan det är BRA fru Hansson .-) Ska bli spännande att följa ditt "nya" växthus också...... Kram Ha en underbar SÖNDAG ! Malla

    SvaraRadera
  2. Hihi, han hinner vänja sig vid tanken på köksträdgården innan ni kan starta. Jag har också en låång lista till maken, allt vet han inte än.
    Ha en fin dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. De brukar nog ställa upp på ett och annat de där männen efter viss bearbetning. Blott att du väntar tills marken är fri från snö! Ha en skön söndag! ♥

    SvaraRadera
  4. Ja sååå roligt det skulle vara att få börja med trädgården.
    I går hade Vi vackert vårväder MEN i dag Vräker snön ner.....träden börjar bli vita igen...
    Men våren är på väg och ljuset har kommit.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag har också suttit med en sån trädgårdstidning nu på morgonen. ska också göra köksträdgård. Med såna där odlingspallar. Uffe var faktiskt lite intresserad. Eller han frågade åtminstone vart jag skulle ha dem;)
    Nu ska jag ut och sätta mig i snön och sola. Det stod det inget om i den där trädgårdstidningen. Underbart väder.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Men här nere skulle man kunna så och plantera ute för snart är snön ett minne blott.. Så tidningen kanske gäller för oss ;-)

    Ha nu en bra söndag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Familjen Albertsson-Lmåndag, 22 mars, 2010

    Du är så händig med blommor, Linda. Vill passa på att tacka för de otroligt vackra blommorna i lördags. Helt underbara! :) Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Men TACK!
    Såklart blir jag jätteglad!

    Kram till er.
    Linda

    SvaraRadera