torsdag 11 mars 2010

Längtan















Kolla in dessa underbara vårtecken som
mina ögon fick syn på under fm.

Alltså, nu är det verkligen vår.

En av mina favoriter i Trädgården är just
Jättedaggkåpan och när den visar sig, då
kommer vårruset i HELA kroppen.


Visst är det otroligt att de letar sig upp till
vårsolen genom snö, hård jord och is?

Åhh så Lycklig jag blir nu.

En enorm längtan finns inom mig efter
Trädgårdsarbete och Plantering i
Växthuset.



LÄNGTAN, det ordet räcker nog inte......




Kram på Er.
Linda

12 kommentarer:

  1. ... och fåglarna toksjunger utanför mitt fönster!
    :)

    SvaraRadera
  2. Tänk va underbart att få se liv i det som ser så dött ut när snön försvinner.Att bara solen får värma så spirar det ur något som man aldrig tror att det ska bli något mer av.Vilket lyckorus att se det varje vår.
    Ser fram emot att våra snöberg ska smälta
    i vår trädgård.
    kram

    SvaraRadera
  3. Här syns inte en enda knopp än men jag längtar!

    kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Här finns knappt en centimeter utan snö, mycket snö. Helt otroligt att du har knoppar redan. Hörde att det var mycket mer vår i Skåne. Men dina bilder ger hopp.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Härligt när det börjar spricka upp vårtecken.. Jag har inte kunnat ut och leta än men det skall snart ske..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder! Underbart med vårtecken! Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Jaaa det är underbart! Att dom har sån livskraft! Våren är här:)))
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Var bor du människa? ;o) Det där är rena rama utopin i min sinnesvärld! men det händer mycket nu! Naturen är fantastisk! ♥

    SvaraRadera
  9. Kära lilla Lyckoslant!

    Visst är det otroligt att hos oss i södra Dalarna är våren verkligen påväg?

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  10. Det bästa med våren är just när man kan börja hitta gröna små knoppar i trädgården.
    Det kommer att dröja ett bra tag ännu här hos oss, men man vet ju att det kommer.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  11. Ohh så härligt att våren e på väg!! Sök på styleroom på skånelänga, då kommer du fram till mitt hus så ser du lite ivarje fall. Jag har soflan som mitt alias:-)Ett vitt putshus. Det e ju tyvärr inte riktigt uppdaterat men ska göra det snart, så fort sovrummet e klart & dina fina randiga kuddar e på plats:-) Jättemysig blogg förresten! Kram Sofie Sjöström

    SvaraRadera
  12. Sofie....jag ska omedelbart ge mig av till Skåne....

    ;)

    Kram kram
    linda

    SvaraRadera