fredag 5 mars 2010

Känsla av Vår!





Tänk.
Jag hade precis gett upp hoppet igår.
Tills det att ett brummande ljud av en lastbil
stannade till utanför butiksdörren.

Glädjehoppet har aldrig varit
större.







Det är verkligen som Julafton vid dessa
tillfällen.
Kanske närmare, JAG är som ett barn på
Julafton när pallarna lyser med sin närvaro.


Det är obeskrivligt kul att ta fram kniven
och börja sprätta kartonger.
Mindre kul att platta till kartongerna för att
köra dem till tippen.







Jag klarade mig undan att använda
plåster, de fick ligga kvar i denna snygga
plåsterask till bättre behövande.








Dessa trädgårdsredskap är helt underbara!
Ett MÅSTE för en
Trädgårdsälskare som jag.


För snart mina vänner, är det Vår.
Aldrig har den varit så nära.

Känslan av Vår har nått butiken, det är
Ett som är Säkert!


Trevlig Fredag
Linda

11 kommentarer:

  1. Ett inlägg som strålar av glädje - Härligt!!

    Mars räknas ju faktiskt som en VÅRmånad, fast det är svårt att tro idag med minus 13 och fullt med snö så långt ögat kan nå.
    Men solen skiner från en klarblå himmel och ger löfte om tö.

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Men så mycket härligt!!
    Du fick verkligen genomleva alla kval som:
    den som väntar på något gott... förebådar.
    Kommer imorgon med presentkortet i högsta hugg!

    //Tanja

    SvaraRadera
  3. Tanja.

    Det finns en annan sak här som jag verkligen tror du vill ha.......

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vad nyfiken jag blir!!
    Ah, att det tog sån tid att bli vårfin i håret.

    Det är kl.10 du öppnar? Räkna med att jag är första kunden på plats när du låser upp butiksdörren...!!

    Såååå nyfiken, Tanja

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka härliga trädgårdsredskap du fått. Hoppas,hoppas att våren kommer snart.
    I dag har vi i alla fall äntligen fått ha sol :)
    Ha en skön fredagkväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Tanja,jag förstår väl det!

    Nu är det så att min kära svägerska står där imorgon.Men jag lovar att jag skriver TANJA med stora bokstäver på den grejen jag menar.......

    Stor kram
    linda

    SvaraRadera
  7. Det måste vara underbart att få öppna kartoneg och dyka ner bland allt fint..

    Ha nu en fortsatt bra fredagskväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Härliga varor som kommit hem! Förstår att det är som julafton när allt kommer hem, vem gillar inte paket... Trädgårdsredskapen gillar jag, längtar såååå att gräva i jorden nu!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. RÄTT och rätt igen...

    Börjar med att erkänna att jag inte hänge på låset, det dök upp ett oplanerat muffinsbak, men efter det så bar det iväg.

    Å hej, va' de' gick! Klara och jag tog sparken, å vilket före sen, hon drog förbi ert hus och jag kom flåsandes efter för att hinna ikapp före korsningen...

    Väl inne i butiken visade det sig att du ju så klart hade helt rätt!! Klart jag ville ha den och det räcker ju inte med en, har ju två fönster på farstukvisten...

    Och med tanke på mina tidigare (missade, men hjälp av dig ordandet sig) inköp som fanns det ju mer som jag föll för.

    Så i kassen på sparken fanns det två blomlådor och ett fat, som numera pryder mitt hem.

    Alltid lika inspirerande att titta förbi butiken som bloggen.

    Kram Tanja

    SvaraRadera
  10. Hahaaaa,du är väl för härlig!

    Jag tänkte väl det.....
    Att de skulle falla i smaken alltså!

    Jisses ja,Ebba å jag har precis varit ute å sparkat.....det gick ju skitfort ju!

    Kul kul var det iallafall.

    Ha en fortsatt trevlig Lördag.

    Kram till dig

    SvaraRadera