tisdag 2 mars 2010

Fler Mårbacka...







Äntligen!
Idag har jag fått göra det jag verkligen har
en stor längtan efter just nu.
Jobbat med jord.
Att känna doften, strukturen, glädjen i
att plantera är som balsam för min själ.
Här mår jag riktigt bra.
Visserligen har det idag då bara handlat om
lite småplanteringar. Har tagit skott av mina
Mårbacka pelargoner. Jag kan ju inte få nog
av dessa skönheter.
Vem kan det?
Just nu står de i köksfönstret och väntar på
vårsolen. Den verkar ju iochförsig dröja, men
man vet aldrig. Det kanske blir vår nån gång.
Tanken är också att jag idag ska till att bekanta
mig lite med gamla Bettan ( symaskinen ) idag
igen. Det finns en risk att min mamma blir lite
skrajsen nu. Hon tycker verkligen att jag försöker,
men hon är som en liten T. Irving.....
.....och avslutar alltid med MEN!!
;)
Ska försöka mig på nya köksgardiner-
IGEN!
Nu ska det bli pastelligt ROSA är det tänkt.
Denna gång har jag bara mig själv att skylla
om de är TOKSNEDA när jag ska sätta upp dem.
Nu VET jag hur man gör......
Tror jag iallafall.
Puss på er i Vårsolen
Linda


7 kommentarer:

  1. Lycka till med gardinerna!
    Så härligt att få plantera blommor. Mårbacka pelargoner kan man inte få för många av.
    Ha det bra.Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt med pelargoner. Slänger alltid mina efter sommaren är slut, kanske ska prova mig på att klippa ned dem och ställa dem i källarn över vintern...men där är det jag som är lite skraj..jag är mer trygg vid symaskinen :o)Lycka till med gardinerna! Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Det är bra mycket trevligare att plantera skott än att omplantera gamla blommor! Skojigt det där med gardinerna! Hoppas att din mamma slipper bli nån Tony Irving! ;o) Lycka till! ♥

    SvaraRadera
  4. Rosa! Det blir tjusigt värre det....
    kramen Malla

    SvaraRadera
  5. Mårbacka är underbart! Och du lycka till med gardinerna. En del kallar mig för Bettan vet du så du kan tänka på mig när du sitter där och syr. Fasligt trevlig symaskin det här typ!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset Bettan!

    Det kommer garanterat bli trevligare att sy nu.
    :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Och sol blev det idag, solen i Karlstad har lyst så det värmde i kinderna. Ser mysigt ut och hålla på med sticklingar, jag ska köpa nya iår. Och lycka till med gardinerna.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera