torsdag 18 februari 2010

Vår inne Vinter ute
















Visst är det verkligen så?
Vår inne Vinter ute.
Det snöar för fullt och minusgraderna håller
sig kvar, säkert ett bra tag till.
Aldrig någonsin har jag haft en sådan
längtan. Längtan till Vår.
Jag doppar näsan så långt ner det bara går
i vårblommorna, Tulpaner, Lökar och
Hortensian håller vårkänslorna i trim
just nu.
För övrigt kan jag berätta att jag har ett
projekt på gång.
Ni vet ju att jag funderar på sänggaveln.....
NU har jag lösningen.
Min man vet inget, så det blir en överraskning.
;D
En bra sådan.
Puss på Er.
Linda

6 kommentarer:

  1. Här snöar det idag, men snart är februari slut. Då vänder det, längtar tills all snö är borta.
    Ska bli kul och se hur du gör din sänggavel.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Här vräker snön ner ,inte skoj.Längtar till våren nu.Ska bli skoj att se hur du gör din sänggavel.Ha en fin kväll varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Nån som sa att det skulle vara sånt här väder hela mars med, hoppas denne person är sjukt fel..
    Här snöar det med nu och jag är så trött på det.. Men det är bara att gilla läget så det är bra att ta in våren så länge :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Hej hjärtat!
    Ville bara titta in en snabbis och önska dig en underbar o fin helg! :)
    Jag är inte här ute på bloggen i dag.
    Livet kärver min uppmärksamhet.

    Vilka fina bilder du tagit! Du är duktig på att knäppa kort Linda. Det märks att du har ögat för det.

    Men vad är det du ska göra för något, hihi?
    Säng gavlen, sa du! Vad roligt. :)
    Vet du Linda att även jag har en säng gavel på gång. En gammal dörr. Den är nu fördig slipad. Skall bara målas och shabbs...
    Men jag måste göra andra saker före, så den får stå och vänta ett litet tag till.

    Jag blir så glad för dina rara ord inne hos mig vännen min. Attans vad du kan göra lilla mig glad :) Det är så trevligt med dig här ute i bloggvärden. Tack för att du är min vän. :)
    Nu kände jag att jag blev lite djup. Har en tendens att bli det nu efter branden...
    Ja, sånt är livet, ha!

    Sköt om dig nu, så hörs vi snart igen!
    Puss o kram / ÅSa.

    SvaraRadera
  5. Nu får vi hålla vintern därute ja och ta in det vi mår bra av! Önskar dig en skön helg och lycka till med sänggavel och allt du företar dig! ♥

    SvaraRadera
  6. Ja nu har man nog vår i sinnet, men tyvärr är det kallaste vinter ute och mera snö på kommande. Men det kommer nog en vår i år också :)
    Ha en mysig helg! Kram Kicki

    SvaraRadera