lördag 13 februari 2010

Månadens Recept

Denna underbara vecka går mot sitt slut!





har jag och min man lagat något gott till alla
oss som varit med här i Sälen.
Självklart vill jag dela med mig av det goda,
till Er.

;)



Så här kommer.....










Fyllda Kycklingfileèr och rostad Potatis-
sallad med rucola.




4 stora kycklingfileèr
4 skivor parmaskinka


Röd pesto:

1dl soltorkade tomater
3 vitlöksklyftor
1/2 dl pinjenötter
1 1/2 dl färsk basilika
1/2-1 dl olivolja
salt,peppar
1/2 dl parmesanost


Mixa allt till en lagom konsistens.
Fyll fileèrna,linda runt skinkan.
Stek i pannan för att få fin färg,
lägg i ugnsform.
ca. 20 min 200grader i ugnen.



Potatissallad:


600 gram klyftpotatis
3 msk olivolja
1 tsk rosmarin
4 vitlöksklyftor
1 tsk salt
1 tsk svartpeppar


Skär potatisen i klyftor, blanda med
övriga ingr.
Stek i ugnen 30-40 min.
250 grader


När potatisen är klar....


1 1/2dl creme fraiche, lätt
1 msk dijonsenap
5 cm av det vita på purjolöken
1/2 dl persilja
saft av en halv citron
1 ask rucolasallad
ev. pinjenötter


Blanda alla ingredienser utom rucolasalladen.
Vänd ner potatisen i dressingen.
Sist rucolan.
Strö över pinjenötter.



KLART!



Behöver jag säga att det ÄR gott?


Kram till ER och ha en bra Lördagkväll.
Linda

8 kommentarer:

  1. Perfekt med nya recept! Precis vad jag behöver, låter ju grymt gott! Va härligt ni verkar ha haft det, är så roligt att följa er och framför allt dina härliga inlägg! Sköt om er och kör försiktigt hem. Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Nej, du behöver inte säga att det är gott! Det fattar jag väl. Det ser ju sjukt gott ut!!!

    Ha en jättefin alla hjärtans dag!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. KRAAAAAAAAAAM min kära vän på Alla hjärtans dag!!!! :))
    Du kommer inte att tro mig Linda, men jag skall faktiskt till backen i dag! Hahaha.
    Nej, nej, nej, det är tösen som skall lära sig att åka. Inte JAG! Hjälp vad hemskt. ;)

    Men nu blev jag ju hungrig efter att ha läst din blogg. Måste packa med lite käk åt oss!

    Önskar dig många kyssar med din man denna rommantiska dag....hihi.
    Åsa.

    SvaraRadera
  4. Mmm...det ser fantastiskt gott ut!
    Ha en bra alla hjärtans dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Vilken smarrig mat! Det måste testas! Tack för receptet.
    Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  6. Åh så gott!

    Ha en underbar
    ♥ alla hjärtans dag ♥!

    Kika in till mig - tävling med rosiga ting.



    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Potatisalladen låter väldigt smaskig, måste testa den i veckan
    Jättefin blogg du har, hittade just hit

    SvaraRadera
  8. Å vad det låter gott, ska definitivt testa. Vilken trevlig blogg du har, här tittar jag in igen!//Maria

    SvaraRadera