fredag 5 februari 2010

Luften tog slut......


Varför visar Fru Hansson färskpotatis från
Växthuset mitt i snöfyllda Februari, tänker
Ni nu!
Jo, fröerna har precis börjat anlända till
butikerna. Som jag har väntat och längtat.
Det är bara en sak som är ett
STORT problem just nu.
Visst, kanske inte det värsta som kan hända.
Det är jag fullt medveten om.
Men mitt växthus känns som en väldigt
kär vän till mig. Det är där jag samlar
ny kraft när det behövs.
Att det nu idag har brakat en aning av
all snö, gör mig totalt nedbruten.
Att få komma hem och se eländet, var
riktigt tufft.
Det går att fixa med en hel del jobb.
Trodde inte att jag någonsin skulle få gråta
så mycket över mitt växthus.
Men det gör jag.
Luften tog liksom slut.
Trevlig Helg på ER alla.
Kram
Linda

14 kommentarer:

  1. Men lilla vän, riktigt trist jag vet vad det betydde för dig, ligger ,mycket jobb, slit och kärlek i det huset!!! Ja FN vad man blir arg när saker går SÖNDER. Vårt förråd har brakat nu pga snön där min cykel stod, den är rätt sne nu hmmm !! Ingen tröst Linda men det är materiella ting som går att "fixa" iaf....
    Tänk på det.... STOR KRAM TILL DIG!!!! P.s Tittar nig in till dig imorgon en sväng....

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt för dig. Du är ju så händig så du fixar detta i vår. Vi har skottat av vårt altantak för jag var rädd att det skulle braka. Lycka till med "fixet" i vår Kram B-I

    SvaraRadera
  3. Å din stakare..här i byn har ett stort tack rasat ner. Det är eländigt och sorligt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Men fy vad tråkigt Linda.....
    Ingen rolig start på helgen för dig =(

    Måste bara fråga om det är du som textar dom superfina brädorna? Dom är ju såååå fina.

    Hoppas du får en bra helg trots allt.

    STORA kramen från mig /Malin

    SvaraRadera
  5. Underbara ni,ni är så himla goa.

    Japp,visst går det att laga.Men på något sätt är det så fruktansvärt jobbigt ändå.

    Ja Malin.Jag gör de alldeles själv.

    Kram till Er.
    Linda

    SvaraRadera
  6. Ja den ställer till med en hel del snön. Hoppas att ni får det reparerat så att du får fortsätta och njuta av ditt växthus.

    SvaraRadera
  7. Stackars dig! Hoppas att när våren kommer, du känner att du orkar ta tag i ditt växthus igen. Tänk på alla ljuvliga stunder du kommer att få där sedan!
    Ha det så gott! Märta

    SvaraRadera
  8. Va- tråkigt med växthuset! Förstår att luften gick ur dig! Det kommer en ny vår och kanske ni får det fixat. Ha nu en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  9. Nej vad tråkigt vännen!!! Har det rasat! Stackare. Du som Älskar att pyssal, med dina gröna fingar..Jag förstår att du grät när du såg det. Allt jobb och all kärlek som ligger i det huset.
    Visst går det att bygga upp igen. Men jag förstår att det känns jobbigt. Man har ju redan byggt det en gång..osså måste man bygga upp det igen! Nedrans dumma snö!!!
    Klart det känns tungt...

    Snart är våren här..och jag tror att du kommer finna kraften och glädjen att fixa till ditt växthus! :) Kanske du tillochmed kommer att passa på att göra om någonting i växthusets uppbyggnad??? Vem vet..?..något extra som du inte hade tidigare, som du gärna skulle vilja ha. Du och din älskling kommer säkert att få till det riktigt bra ska du se. :)

    Men jag förstår så väl att det känns jobbigt just nu. Och det får det också göra! :)
    Allt tar sin tid.

    En tröstande kram till dig goa Linda!
    Hoppas helgen ger dig något annat att tänka på.
    Sköt om dig, så hörs vi snart igen! / Åsa.

    SvaraRadera
  10. Positiva Åsa.

    Tack för att du finns i mitt liv, i denna bloggvärld.

    Du är alltid så himla omtänksam.
    Kram till dig.

    Linda

    SvaraRadera
  11. :-) Ja en fin bräda kom jag hem med idag, blev besviken när inte du var där, tänkte ge dig en kram kände att du behövde det!!! :-) Ja livet är KOMPROMISSER sa jag till din man!! :-) Brukar det bli bäst för alla......KRAM

    SvaraRadera
  12. Söta Malin.

    Du är väl för gullig.
    Mina gråtiga ögon har tagit emot den varma kramen här och nu.

    Tack!

    Mmmmm,det ligger väldigt mycket i det ni diskuterade.

    Trevlig Lördag.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  13. Men jösses! Har växthuset brakat. Åh, jag är så himla ledsen för din skull. Jag hoppas att det ändå går ganska lätt att fixa. Jag menar att det inte är platt som en pannkaka. Fast det hade ju bara brakat en del sa du. Men det kan ju förstås vara en del för mycket. Eller det är det ju såklart. Stackars dig!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  14. Hej Lisa.

    Tack för din omtanke.

    Grejen är den att två stora fönster har rasat in.Sen med tanke på att jag har ett ganska stort växthus som är 6m långt,så hänger numera hela takstolen ner 2dm och alla takstolar från sidan likaså.
    8 takfönster hänger,där pratar jag med högre makter just nu så att de inte ska rasa ner.Nu återstår ett tufft arbete till våren att plocka ner,fixa och plocka upp.

    :((

    Kram till dig.
    Linda

    SvaraRadera