tisdag 9 februari 2010

Jag älskar detta liv....

Hej allihop!


Om Ni visste vad jag gillar detta.
Spänna på sig slalompjäxorna och
hoppa i skidorna.

Som vanligt är det alltid ett stort projekt
för mig att ta på mig pjäxorna. Fattar inte,
så jäkla svårt att få i foten, men när den
väl hamnat i pjäxan sitter foten som gjuten.

Sen har jag och familjen stora lyckan att
ha skidstrumpor närmast foten.
Det tog 2dygn innan jag lyckades
tala om för min man vad de kostade.


:)






Nej men allvarligt.
Visst är det väl livet att vara i backen?
himla härligt att se barnen lära sig mer och mer i backen och
maken också för den delen.
För en gångs skull är det något som jag
är bättre på.

Att sen komma hem till stugan och valsa runt
i långkalsongerna och håret sådär lagomt på svaj.

( visserligen inget konstigt med att mitt hår
är på svaj )

Det är toppen och jag fullkomligt

Älskar detta liv!

Kram

Linda




6 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!
    Vad härligt det låter. Du verkar må toppen där borta i backen! :)) Det är jag så glad för!!!
    Jag är så imponerad av dig som törs åka nedför och KAN svänga,säkerligen åt BÅDA hållen, med dessa långa skidor och pjäxor som stryper fötterna. Jag hamnar alltid till vänster av backen och in bland granarna. Visst är det härligt att vara ute i naturen, men det är ju i backen som jag försöker att vara..phu!
    Nä, ge mig en skoter i stället! Tryggt och stadigt. :))

    Njut nu gumman...kom sedan hem och fyll oss med din livsenergi!
    Puss 0 kram / Åsa.

    SvaraRadera
  2. Hahaaaa...underbara roliga Åsa!

    Vet du om att just du ger mig alltid ett gott skratt.Men denna kommentar är nog den roligaste.

    Och ja,jag svänger åt både höger o vänster,rätt ordentligt oxå förstår du.Det blir sällan skogen!

    :)

    Japp,du har rätt.Jag har det gott!

    Kram till dig.
    Linda

    SvaraRadera
  3. Mmm det låter riktigt härligt det där. Vackra bilder också! Ha det bra.Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Ok inga brutna ben än då.... BRA!!!!

    Jasså är miss FLUFF ute på äventyr ja bäst dem ser upp i backen.......

    Såg ditt mejl har hållt på och svarat ett antal gånger idag men blev avbruten hela tiden MEN det kommer....... :-) Ha det gott Kram Malla

    SvaraRadera
  5. Förstår inte riktigt, skidor?? Nä tack :-) Men tur att vi alla är olika.. Jag håller mig till annan form av naturvistelse :-)

    Ha nu en bra onsdag med mycket skidåkning..

    Kra Mia

    SvaraRadera
  6. Hallå Malin.

    Nja,fluff...
    Jag är så duktig så jag har hjälm.Så de får mest se upp för plattfall!!

    :)

    Kram

    SvaraRadera