söndag 28 februari 2010

Förälskad....














...i vårlökar, jag kan verkligen inte vara utan
dem. Pärlhyacinter, tazetter, scilla......
Jag kan ju dra till med hur många som helst.
Men det finns några favoriter.
Ni kanske förstår av bilderna idag att
Krokus är en av dem. Den andra skönheten
är Snödroppen.
Förra året var jag riktigt Lycklig när vår
trädgård för första gången hade blommande
Snödroppar. Men det fanns fler som var lyckliga
över den vackra blomningen.
Vår äldsta tjej gick genom varenda kvadrat av
gräsmattan och kapade ALLA snödroppar.
Tur var väl att jag iallfall fick de av henne
i en bukett, så vi kunde njuta av dem i
några dagar inne. :)
Vi får väl se hur det blir denna vår.....
Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Vit krokus är en favorit här också. Snödroppar lär dröja innan vi ser iår, typiskt småtjejer och plocka av blommorna. Men det var gulligt och ge dig buketten.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vita blommor är verkligen fräscha. Jag hittade inga vita tulpaner i går. Antagligen går de rätt fort. Hoppas du får behålla blommorna i gräsmattan i vår! :o)

    SvaraRadera
  3. I morgon ska jag in till stan och då ska jag nog satsa på att köpa lite lökväxter. Har sett dem på många bloggar nu och de är så vårfint !
    Ja dottern tänkte nog säkert bara glädja mamma med blombuketten :)men kanske de får växa ifred denna vår.
    Ha det bra! Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Ja då är det VÅR när de blommorna tittar upp i trädgårdarna..
    Hoppas dottern bara vill njuta av snödropparna där de står i år..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Ja VINTERSUCK!!! Nu är man less på snö, iofs ska vi till fjällen nu på lovet men sen när vi kommer hem vill jag ha värmande sol mot en husvägg och takdropp, fast i år blir det nog inget takdropp det blir nog takregn haha:-)
    Hoppas att det är bra med DIG och att vi SES snart...kram till DIG!!!

    SvaraRadera