tisdag 2 februari 2010

Ett TÄLT!

Hej ALLA godbitar!



Allt väl med er hoppas jag.
Jag måste bara låta er ta en titt igen på
vår lilla tjejs rum.

Min mamma kom med detta underverk i
Söndags.
Nog för att jag hade en vetskap om att hon
satt vid symaskinen och sydde ett tält.
( det var lite svordomar från henne )


Så jag gav henne ett erbjudande
om att jag kunde sy på tältet.
Men den blicken var värd ett par hundra,
det vill jag lova.

;)





Vilket iochför sig var väldigt bra. För slut-
resultatet hade förmodligen INTE blivit
detsamma om det var jag som suttit och
tryckt på gasen till symaskinen.
;D



Gissa om Ellie blev GLAD över att få detta
på sitt rum?
Jag har knappt sett till barnen sen tältet
kom upp. De har ständigt något på gång
här inne. Ännu mer spännande är det ju,
när möjligheten finns att rulla gardinen
upp å ner!



Vilken Lycka att få ha ett eget Tält!
Tack snälla söta Mormor!!
Du är BÄST!
Om Ni undrar var den nya tapeten är
på detta rum, så har den ännu inte
kommit upp på väggen.
Men snart.
Den har liksom fått kliva åt sidan nu
när jag jobbat en del och mitt snurriga
jag, inte riktigt kommit till rätta.
;)
Apropå snurrig.
Igår ringde jag min Far för att växla några
ord. Det var det mest märkliga samtal jag
någonsin haft.
Han pratade som om han var helt kanon
och satt 200meter från telefonen.
Jag trodde han blivit sjuk och jag klarade inte
av att prata mer.
Ringde upp igen i hopp om att någon annan
i familjen skulle svara.
Den önskan gick i uppfyllelse.
Men han var inte sjuk min pappa.
Han pratade bara med telefonen
upp å ner!!?
Utan att veta om det!?
Jag som trodde jag var snurrig.
Jag tror nog att han är lite sjuk ändå!
Puss å Kram
Linda


16 kommentarer:

  1. Vilket härligt tält.. Kan tro att det gillas av barnen :-)

    Hörde din pappa dig överhuvudtaget?? Ha ha.. Ja alla gör vi våra misstag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Linda min goa fina!!! Här är jag igen, efter ett par dagar med renoverings kaos och bultande, värkande rygg. Tack för dina rara kommentarer inne hos mig. Jag blir så glad för dem. :)
    Men du vilken otroligt duktig mor du har som kan sy ett sådant fint saga tält! Jag är imponerad. Där skulle min tös vilja leka, även fast hon är 8år. ;))
    Du har så himla fint hemma vännen! Skrållade ner och tittade på bilderna...åhhh vilken övervåning! Där på fällen skulle jag vilja ligga och räkna tårna i luften. ;)
    Nej men säkert Linda, du bor jätte tjusigt!
    Önskar av hela mitt hjärta att jag hade kunnat tittat över med en sockerkaka och suttit o surrat o fikat med dig. Gått och kikat i alla rummen. Få lite ögongodis med mig hem....
    Mmm...en dag kanske, man ska aldrig säga aldrig!

    Hur har du det annars då? Längar du efter våren och alla blommor o rabatter? Och hur gick det med tösens öron..? Har hon opereras nu..eller var den sen i vår?

    Tack igen Linda för dina ord...
    Bamse kraaamen / Åsa.

    SvaraRadera
  3. HAAAAAAAAAAAAAAAHHAAA Nattmia!

    Vet du vad han sa?

    Jag hördes knappt!

    Konstigt!

    Jag kissar nästan på mej.
    :DD

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åsa.

    Av någon anledning känns det som att jag kännt dig i hela mitt liv.Mina ögon får lätt till tårar av dina kommentarer.

    Du är så omtänksam.
    Tack för alla fina ord.

    Visst är mamma duktig,nästan lika bra som jag!

    ;DD

    Operationen gick fint.
    Nu är det nästa grej.

    Lactos känslig kanske.
    Ska vara utan mjölk i tre veckor!

    Trist!

    Ha en underbar dag.
    Jättekram från mig

    SvaraRadera
  5. Men så fint tält.....mycket jobb att få till det måste hon haft men det är värt mycket när man vill glädja sina barnbarn då kan man göra vad som helst (nästan)
    Din lilla Pappa tänk så galet det kan bli,men kul nått att minnas :o)

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Kul det där med pappas telefonsamtal! hihi! men kära nån vilket fint tält! Jag som är något äldre vill ha ett tält! Har du sett filmen The Holiday! Där har de ett nät från taket och sköna madrasser och kuddar på golvet där de läser böcker. Vill ha! Hoho! Ha en bra vecka! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  7. Vilket fint tält! Jag förstår om du inte såg till barnen på ett tag.Vem skulle inte bli glad åt ett sånt tält :)
    Ja,men det var ju tur att inte din pappa var sjuk i alla fall :D
    Ha det bra.Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Hej på sig! Vilken lite turgumma din dotter är! Så fint tält!! Men guuuud vad jag skrattade åt din berättelse om pappsen...Hihihi
    Ja det är inte lätt det där med upp och ner....
    Ha en skön kväll, nu väntar Bygglov!

    Kram Malin ♥♥♥

    PS Vi har en liten ♥-tävling på G hos oss! Välkommen in! DS

    SvaraRadera
  9. SÅ HIMLA FINT!!!

    Marie, du är verkligen ett proffs vid symaskinen :)

    Kan tro att tjejerna är jätte glada! vi kommer och gärna och tittar in i tältet.


    Kram M.

    SvaraRadera
  10. Mia du underbara!

    Visst är hon bra?
    Men lite märkligt att ingen säger att jag är ett proffs när det gäller att sy!??
    ;DDD
    ;DDD

    Ha en bra dag min vän.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Men tältet är ju bara HEEEELT underbart!!!
    Önskar nästan att mina 'små' blev små igen!! (Känns inte riktigt 'rätt' med ett sånt tält till en (snart) 17- & 12-åring!!!)

    Mmmmm.... njuter av dina ljuvliga bilder i sidomenyn...... älskar oxå små pärlisar =)

    Ha det gott min vän, en stor kram skickar jag till dig ",
    /Malin

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Jag brukar också prata med luren upp och ner ibland. Lite bråttom förstår du. Och då vrålar man hallå!!! allt vad man kan för man tror att den andra personen inte pratar i luren. Och sen när det gäller tältet: Fantastiskt, jag är imponerad, underbart, proffsigt!!!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  13. Jag bara gapar av beundran!!! Vilken skapelse!
    Jag som är heeeelt oduglig att sy blir såå impad!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  14. Tältet blev jättefint.Kanske inspirationen
    infinner sig,så mitt blir klart.
    Något nytt i butiken,är ledig imorgon.Kanske
    man kan pulsa upp till dig o ta en koll.
    Hälsa pappa,tur han inte va kanon eller sjuk.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Det blev ju helt underbart, vilken lycka det måste vara att få leka i detta...kram

    SvaraRadera
  16. hahahha Sjukt kul med din pappa!!!!! Telefonen UPP & NER jösses......:-) hhaha
    Men HERRE GUUUD vilket fint tält... Riktigt avis på det........ STOR bamse kram till DIG!!!

    SvaraRadera