lördag 30 januari 2010

Tillbaks igen.....

Hallå i kylan!



Burr, så otroligt kallt det blev igen!


Äntligen tillbaks till livet igen. Under denna
vecka har jag jobbat en hel del. Har ett till
jobb utöver butiken, där jag jobbat 6.30-18
hela vecka lång!!

Det känns som jag knappt varit hemma.
Men nu är veckan avklarad och jag har
tid och lust att vara precis HÄR!

:)




( vår övervåning )


Jag är inte van, men vem sjutton är det egentligen,
att jobba dessa tider.
Så när jag kom hem häromkvällen och
upptäckte att Brösthållaren (Bh:n), satt
lite galet. Typ ut å in!?

Då fick jag beviset att jag nog är lite
trött och snurrig. Tur att det bara var den
som hamnat fel.




(min underbara ängel, mormor, som jag beställt av
Malin med fina bloggen EBBAS ÄNGLAR
och henne hittar ni här)
Samtidigt som jag och min Man har en
tävling här hemma.
Jag ska inte gå in på den i detalj.
Men den handlar om att vi var och en
ska bli av med en eller flera valkar.
Vilket då betyder för mig att det INTE
kan förekomma godisätande i veckorna.
Bara på Fredag OCH Lördag.


Jättelätt tycker Ni!
Men där har Ni fel. Jag liksom fått ett slags
sockerbehov,som ska fyllas på varje dag.
Det har nu försvunnit. Men innan det letat
sig ur mig, ni vet, då blir man lite stingslig.
Eller ganska så mycket stingslig vill jag påstå.
;(

Tur är väl då att det ÄR Lördag idag.
För här ska det ätas godis. Gärna ostkrokar
oxå.
Men här är det ett till problem. Min kollega
på mitt jobb. En riktigt nyttoInger.
Har berättat för mig att man aldrig ska blanda.
Godis och typ chips alltså!
Det binder fettet ännu mer.......
Men jisses, här ska det blandas så det sjunger
om det............
;DD
Ha det gott.
Kram
Linda

11 kommentarer:

  1. Oj va mycket fint du visar i ditt inlägg. Fin mormordocka och jaa, det här med valkar är inte lätt. Det ska ju finnas något att hålla i när åskan går också! Ha en skön lördag med godisfrossa! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  2. Men DU min vän.... nu tar vi det lite piano med jobb, du ska vara rädd om dig!!!
    Dock skönt att höra att det är fler som är i 'förvirrat tillstånd'!!!! =)

    Så fint hon sitter där på hyllan 'mormor'. Nu håller hon ett vakande öga på er allihopa =)

    Varma goa kramar till dig Linda!
    /Malin

    (underbara trådrullar, me like =)))

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt inlägg.Mysiga bilder och saker.Vilken mysig tävling men himla bra .Ja då får man säja grattis idag då på stora godisdagen.hihi,Fina änglar.Ha en skön och härlig lördag varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Så fin mormorsdocka! Fina bilder på er övervåning också. Passa på och njut nu av din godisdag.Jag borde också skära ner, men det är inte lätt ...

    SvaraRadera
  5. Va?! Jag trodde att det var alkohol och värktabletter man inte skulle blanda men av helt andra orsaker! Där ser man;)
    Vad fint ni har på övervåningen. jättemysigt. Och du är väl värd allt du klarar av att stoppa i dig efter en sån här vecka. Dessutom så är det kallt och då behöver man fylla på fettdepåerna.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  6. Hahhaaaaaa,jag ler av alla kommentarer ni drar till med!

    Tack för din omtanke Malin,du ska veta att jag är väldigt lycklig över min "mormor".

    Pastell Lisa,fettdepåerna......!?
    APSKRATT!!!Nu vet du en till blandning du ska undvika då;-)


    Kram till er alla.

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder du visar. Jag faller handlöst för plåtkistan som ni har som bord!!!
    Wow så fin!!!
    Här råder också godisförbud o det enda jag tillåter mej är popcorn, det råkar vara min största last i livet!!!!
    Ha en skön frossarkväll!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  8. Här är en sockerberoende till.. Och det skall jag försöka bli av med genom att sluta äta sånt helt ett tag :-)

    Så fin övervåning ni har..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Det verkar vara många som kämpar med sina kilon nu, jag håller mig ifrån fika och godis så mycket det går. Kan inte tävla med maken, han är så smal. Det var allt mycket du jobbade, hoppas du får vila ordentligt nu. Det var en fin Tilda-ängel, och en fin myshörna där hon satt.
    Må så gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Är det lördag då ska det ätas godis.
    Kram Lotta

    SvaraRadera