onsdag 13 januari 2010

Skattjakt på krypvinden.....





Hej i VinterSverige.


En till sockerlåda kom till samlingen i helgen.
Jag vann den på auktion i November, nu har jag äntligen
varit iväg och hämtat den.

:-)

Den har nu hamnat på vår övervåning, det är tänkt att den
kanske ska få fyllas med tidningar.
Egentligen behöver den inte ha en funktion.
De är fina som de är.








Sen igårkväll hade vi allmänt kaos här hemma.
Min rastlösa man tog på sig andningsmask och kröp in på
våra två "kattvindar". Tanken var att han skulle städa
efter den som hade huset innan oss.

Jisses, vad mycket SKIT som fanns där. Förutom allt
sågspån, så fanns en del annat smått å gott.
Tårtkartonger i massor, en urgammal tapet ( som ska sparas )
ännu mera skräp, kakel.........

Men det fanns något som gjorde mig glad mitt i allt kaos.

HATTASKEN!

Den liksom bara låg där och väntade på att få bli
tvättad och komma till användning. Ni ska få se en
annan dag var den hamnade.

Sen när vi väl städat upp allt sågspån som hade
lyckats samla sig runt i hela huset, står svågern i
köket och skriker där han tvättar händerna.

Han trodde han tagit diskmedel till händerna,
men han tog den vita porslinsflaskan.
På den står det OLIVOLJA
med stora bokstäver..........

:D
:D

Jisses!

Kram till ER.
Linda

6 kommentarer:

  1. Men oj vilken FIIIN hattask, precis en sån som jag letar efter =) Hade GÄRNA fått ligga en sån på min vind =)

    Änglarna på väg! Kram från mig /Malin

    SvaraRadera
  2. Tänk vilken skatt som gömde sig på er kattvind!
    Sockerlådorna är en prydnad i sig så du har rätt, de behöver inte ha en funktion.
    Ha det bra. Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Hallå där Malin.

    Ja,inte var den sååå fel att hitta bland alla sågspån!

    Väntar med spänning på min "mormor".


    Kram till dig
    Linda

    SvaraRadera
  4. Kicki,så rätt så!
    En riktig SKATT!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  5. Jaaa, hattasken är jättefin! Och tvätta händerna i olivolja kanske är en god idé nu i kylan.;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Hallå Lisa.

    Tack för titten!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera