tisdag 12 januari 2010

Mums!











Är det någon som har missat Leilas kolakakor?


Alltså de är så himla goda.
Smaken är en blandning av kola och knäck.


:D

MUMS!



Jag inspireras så otroligt mycket av denna tjej.
( Leila alltså )


Varje gång jag ser henne på TV vid sitt sommarställe, då
hon står vid sitt utekök, tänker jag,


JAG VILL OXÅ HA ETT UTEKÖK!


Så därför mina bloggvänner, har jag bestämt mig.

I sommar SKA jag ha ett. Där med basta.

Grejen är den att jag har bett min man om själva
stommen. Sen fixar jag resten själv.


Men vad jag ska ha det till, det har jag inte berättat
för honom riktigt än. Jag väntar till han har gjort
det jag bett om. Då är det dags att visa vad jag har
för planer!



Han kommer att bli jätteglad. Tror faktist vid
närmare eftertanke att han oxå vill ha ett.


Utekök alltså!

;D



Puss å kram
Linda

8 kommentarer:

  1. Näeee, dem har jag INTE missat dem är ju asgoda, kolakakorna alltså!!!
    Utekök, hmmm ja varför inte, spännande.....

    Inbjudningarna är "ute" nu och jag har en väldigt förväntasfull hemma.......Kram Malla

    SvaraRadera
  2. Utekök är en bra plan för sommaren 2010, hoppas han bygger din stomme nu. En annan plan är mycket sol och värme, så vi kan grilla och äta mycket utomhus.
    Ha en fin dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Ja, mums! Och utekök låter som en mycket bra idé.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Men goa Linda! Du är ju alldeles för härlig.
    Din man kommer att älska din idé!
    Jag sitter alltid fastklistrad framför alla Leilas program. Jag tror bestämt att jag har bakat alla hennes kakor ifrån hennes kakbok. Den fick jag av min kära dotter en morsdag...
    Bästa presenten!!! Den har AlLA haft nytta av. Och kolakakorna, som du har varit så flitig och gjort, de är min dotters favorit! :))
    Hon vill att jag gör dem i veckan, då vi ska ha ett gemensamt födelesdags kalas, för mig o min make. Som fyller år nu i dagarna. Men jag ligger ännu i feber och känner att jag nog inte kommer att orka baka. Men jag hoppas det! Kanske jag ska ta och göra en beställning från dig istället, hehe! ;))
    Nej då, jag ska nog sätta snart med allt bakande.

    Åhhhhhh vad jag blir nyfiken. Och jag ser sååå fram emot att få se stommen till köket och hur du utvecklar det från där.
    Lova att fota och lägga ut bilder! Jag vill också ha ett kök ute. Men min man vet nog inte riktigt hur han skall börja som. Därför blir det aldrig av. Men nu om han får ser hur du o din man gör, så kanske jag får en större chans att få ett eget kök jag med, ;)

    Oj vad jag surrar! ;))

    Tack för goa kramen! Det behövs känner jag.
    Febern gör mig helt slut.
    Sköt om dig vännen, så hörs vi snart igen!
    Bamse kraaam till dig / Åsa.

    SvaraRadera
  5. Jag fattar inte hur de kan vara så goda,det är ju inte så mycket i degen precis.

    Ja,visst låter det spännade!
    :)

    Förväntansfull........skulle tro det!
    Lika här!
    :D

    Kram från mig.

    SvaraRadera
  6. AnnaMaria,jag tycker det är en alldeles utmärkt plan!

    Grejen är den att han inte behöver snickra,jag har sett en annan grej.......i skogen.....?!
    ;)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  7. Åsa.

    Som vanligt alltid lika kul att läsa vad du skriver,jag har alltid ett leende på läpparna.
    Kul att du blir nyfiken på min idè.

    Tycker själv att det ska bli jättekul.Så här i vintertider går jag nu och funderar på var det ska vara någonstans.Intill växthuset tror jag.

    Kram till dig.
    Linda

    SvaraRadera
  8. Haha, de bakade jag också efter att inspirerats av Leila i söndags! Blev några småkakor till från bakboken! MUMS! Kanske ska testa din kladdkaka idag-jag är ju smått besatt av just kladdkaka! Kram

    SvaraRadera