fredag 22 januari 2010

En gammal servis......

Hej på Er alla härliga människor.




Äntligen dags för ett Inlägg igen. Jag har
verkligen längtat, nu finns tiden för ett oxå.


En gammal servis har hittat upp från
källaren. Jag fick den av min farmor för
flera år sedan, den har bott " typ " i källaren
sen dess.
Under Julen har den fått komma fram
och se sig om.







Men nu tänkte jag att det var dags att den
fick ta sin plats på riktigt. Den är verkligen
fin och jag har haft lite dåligt samvete för
placeringen av den.
Men inte nu längre.
:)






Nu har den hamnat på våra hyllor i köket.
A däremot tycker väl att det räcker med
de 20 tallrikarna som finns i skåpet.
Medans jag tyckte precis tvärtom,
det var dags att plocka upp sisådär 40st till.


Grejen är den att jag är riktigt nöjd.
Jag berättade för min Älskade Farmor härom-
dagen att servisen fått en plats i köket.
Såklart blev hon ju glad.
Jag berättade dock inte att jag tryckt ner jord
och en blomma i " såsbuttan ". Där tror jag
gränsen går för en Tant i sina bästa år.
Men ska porslinet användas, ska det göras
ordentligt!
;D




Avslutningsvis kan jag inte låta bli att tänka
på min andra äkta hälft.
Visst är det märkligt ändå.
När jag uttrycker mig,
Hej min Underbara Man!
:)
Så utbrister han.
Vad är det nu?
Såklart ingenting. Varför i hela friden måste
det vara något?
Å andra sidan så la jag fram förslaget igår
om att vi skulle sätta pärlspont
väggarna i hallen. ( det gick hem )
Sen är jag på väg att beställa tapeter till
Lilltjejens rum.
Men det vet han inte om.
Inte ännu iallafall.
Tack för titten!
Linda

12 kommentarer:

  1. Läser maken din blogg så vet han det nu ;-)

    Pärlspont skall inhandlas här med och sättas halvvägg i köket och helvägg i två småhallar, vitmålat..

    Jättefint porslin, ursött..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Haha,det där låter välbekant;-vad har du gjort/köpt/ska köpa,vad vill du att jag ska slita sextiofem timmar om dygnet med nu osv.osv.

    Undrar hur det kommer sig att de älskade männen alltid tror att det finns en baktanke:o

    Ha en fin helg.Kram/S

    SvaraRadera
  3. Vet du.. precis likadan servis har jag ätit på under hela min uppväxt hemma =) Tycker att den håller än! Ha en bra helg! Kram Lina

    SvaraRadera
  4. Är det sant Lina?

    Vad skumt!

    Trevlig Helg.
    Linda

    SvaraRadera
  5. Den kommentaren från maken din känner jag igen, dom har väl lärt sig vad som ev. kommer efter en gullig mening..hihi. Du gjorde ju helt rätt som plockade fram den servisen, så jättefin. Den kommer du få mycket glädje av, och såklart farmor blev glad.
    Ha en mysig lördag
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Superfint porslin! Och vad fint du har gjort på hyllan!

    kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Hej och vilken underbar servis!! Förstår att du är glad för den! Ha det så gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Det var en fin servis du fått av din farmor.
    Så snyggt det var med blomman i såskoppen!
    Ha en skön helg! Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Smart att ta en sak i taget så dom får en inkörssträcka...;)vilken vacker servis du har, så klart den ska vara framme, ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  10. Åh vilken underbar gammal servis:)

    Hoppas att din helg har varit fin
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  11. Vilken fin servis och det ser väldigt fint ut med blomman i såskoppen! du borde visa det för din farmor! ha en skön dag! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  12. Kikar bara in och önskar dig en helt underbar måndag!

    Kram Lisa

    SvaraRadera