tisdag 19 januari 2010

Åderbråck eller inte........

Hej på Er alla som troget tittar in!


Vårlökarna har tagit sin plats i butiken
idag, samtidigt som temperaturen ute
ligger runt noll.

Lite tidigt med vår än.
Men snart så.

Ordentliga "fågelbon" fick det bli med
björkkvistar och vita pärlhyacinter.

Jag är galen i vårlökar, av alla de slag.
Gärna i stora mängder dessutom.







En kär vän till mig, eller så skulle jag kunna
kalla henne min syster, tittade in i butiken
idag. Vi vet var vi har varann även om vi
inte pratas vid på 1vecka.
Hon är underbar på alla sätt.

Tack Mia för att du finns i mitt liv.






Vi kan verkligen prata om allt. Därav vet
jag att frågan kom upp idag.
Som ni kanske sett har jag skrivit på bloggen
att butiken är stängd på Torsdag.
Vår äldsta dotter ska operera in rör i öronen.
Så det är ingen större grej.

MEN!

Min då underbara vän, frågade klart och tydligt
om det var jag som skulle operera bort åderbråck....?!

Öhhhh, för det första har jag inga åderbråck.
Jag har ETT, bara ett, ytligt blodkärl!

Då är frågan. Åderbråck eller inte...?

Jag föredrar ytligt blodkärl.
Låter liksom bättre så.

Eller hur?

Sen kan jag ju behålla för mig själv att jag
till och med varit till doktorn med problemet.
Efter 8år kom en remiss,
jag fattade inte vad jag skulle göra.
Så då var jag ju tvungen att ringa och kolla.



-Du har sökt för åderbråck..............


Näää, men för ett ytligt Blodkärl!

Puss å Kram
Linda

10 kommentarer:

  1. Ytligt blodkärl låter bättre :-)

    Vårlökar är så härligt vackra och man känner att våren är på G..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja ja...

    du vet att jag bryr mig om dig och vi kan ju prata om allt...

    Och jag minns så väl när jag fick damma av min undersköterske utbildning och vi konsulterade dina ben.

    Men är det SÅ länge sen? tur att de då är i toppform inför sommaren :)

    Jag ska bara snegla lite försiktigt på det "ytliga" blodkärlet när jag får tillfälle och kolla så det minsann inte har blivit ett- Åderbråck

    Hi hi

    Vi ska tänka på Ebba på torsdag och hoppas det går bra.


    Kram M.

    SvaraRadera
  3. Hihi, den var kul! Verkligen försenad remiss! Hoppas att dotterns operation går väl. Ha en fin kväll! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  4. Hihi.. Gulligt.
    Kramen../Johanna

    SvaraRadera
  5. Håller med ..ytligt blodkärl låter ju trevligare...:) håller tummarna för att dotterns operation blir lyckad, ha det gott, KRAM

    SvaraRadera
  6. Mia.
    Du är väl för go som vill mig väl.
    Kommer du ihåg vad som hände hos Doktorn...?

    ;DD

    Stor kram från mig.

    SvaraRadera
  7. Hej kära Linda!
    Som alltid ler jag när jag läser dina rader.
    Ville titta in och säga god natt och önska dig en fin morgon..
    Ska Ebba operera sig!? Jag håller tummarna!
    Min stora syster var ett s.k öra, näsa, hals barn. Hon fick också sätta in rör i öronen. Det gick jättebra!
    Så jag är säker på att det också kommer att gå fint för Ebba. Kan tänka mig att det kan kännas lite kumigt med nedsövningen för henne. Jag tror de söver ned dessa patienter ännu va? Syrran sövde de i alla fall. Hon tyckte det var otäckt att vakna upp! Visste inte riktigt vart hon var..

    Fy skämms för landstinget som det tar 8år för att ge ut en remiss tid! Jag förstår dig, att du ringde och frågade vad det gällde!?!
    Hihi, klart du har ett YTLIGT blodkärl gumman.
    Har du inte ont av det så.....grattis! :)

    Gissa om jag har myyyyyst i dag Linda?
    Nu är har jag läst Danska och vill HA ALLT som jag har sett i magasinet. Tilloch med maten och gottisen vill jag ha. Själv tycker jag just nu att jag bor förkräckligt fult och vill göra om ALLT, till hur det ser ut i magasinet!
    -Dream on baby!
    Hur som helst är det en jättefin stil!

    Oj nu nattsurrar jag igen vännen! Ursäkta mig.
    Jag är så trött, borde gå och lägga mig...
    Drömma....drömma om inredning...

    Tack vännen, för att du finns och gör livet lite roligare! :)
    Kramen damen / Åsa.

    psssssssssssssst...jo vad fint du gjort med lökarna och det där andra med kvistar och dyligt. Kan du inte lägga ut en "steg för steg blogg", och visa hur du gör som? Jag är urusel på sånt. Men vill gärna lära mig! :)
    Kram igen!

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Åsa.

    Ha en fantastisk dag du underbara!
    :)

    Kram
    linda

    SvaraRadera
  9. Stå på dig när det gäller litet ytligt blodkärl du! jag tycker du kan lägga till gulligt dessutom;)
    Men jösses vad fint du har gjort med vårlökarna nu får jag nog ta mig en lov in i köket och se vad jag kan hitta på.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Härligt fågelbo med vårlökarna!
    Ja vilka vändor har den remissen varit i?! Det var ju tur att du inte har åderbråck, utan bara ett ytligt blodkärl ;o)

    SvaraRadera