torsdag 17 december 2009

" Tanten " är trött!




( jag tror jag är kär i denna gardin )





( kolla in denna fantastiska snittamaryllis,
som en sammetsklänning )








Som rubriken lyder
" Tanten " är trött!

Alltså jag.

Det är inte ofta jag uppe till midnatt kan jag
säga. Men igår var en sådan dag.

:)

Jobbade hela dagen. Åkte på ett föräldramöte.
( för första gången )


Efter det var kvällens höjdpunkt på schemat.

En pysselkväll närmare bestämt.
En kväll som det kanske inte pysslades allt
för mycket på.

Men vad spelar det för roll i ett så trevligt
sällskap. 4 tjejer, eller tanter som aldrig gjort
något tillsammans tidigare. Nu var det
iallafall äntligen dags.

Åhhhh så kul vi hade!
Vi glöggade och mumsade på smått och gott
mellan alla ord som vi växlade med varann.

Som jag sa.
Jag är himla trött idag, men egentligen, vad
spelar det för roll!

Jag har träffat vänner som jag är mycket
Tacksam över........

Ser redan fram emot nästa pysselkväll.

Kram
Linda

6 kommentarer:

  1. Idag är jag en trötter också, beror inte på kulig pysselkväll. Vet inte vad det är, lite jultrött kanske. Vilken häftig färg på Amaryllisen, så otroligt fin. Och den gardinen är det inte svårt och bli kär i, supersnygg.
    Ha det gott
    Julkram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Den intesiva kulören är helt underbar!

    Julkram till Dig.
    Linda

    SvaraRadera
  3. Oj, om du är tant vad är då jag... ???

    Ville bara säga TACK för det du ska göra och för att du är så snäll. Jag är säker på att "mina" julklappar blir uppskattade! Du kommer säkert att få besök av dem efter det :)
    (de som får klapparna alltså).

    Ha en bra kväll, gå och lägg dig lite tidigare idag - det ska i alla fall jag göra!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaaa...........

    Jag har en granne som tycker att jag verkligen ligger på åldernskant,alltså tant!

    Men egentligen är jag ju pur ung,eller hur?

    Vad bra att du har den rätta feelingen med paketen.

    Sova tidigt.
    Japp,så fort Roger (bonde söker fru) hade dansat färdigt,då ropade John Blund.

    ZZZZZZZZZZZZZZZZ.......

    Stor kram å trevlig helg.
    Linda

    SvaraRadera
  5. Förstår att du är förälskad i den gardinen, den var så ljuvlig! Och amaryllisen var verkligen som rödaste sammet.
    Lite trötthet kan man säkert ta om man har fått en kväll med kära vänner, så viktigt att få umgås och pyssla! :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Hej hopp!

    Ja,så sant.Tröttheten är inget hinder i detta trevliga sällskap.

    Ha det så bra.
    Linda

    SvaraRadera