tisdag 15 december 2009

Nu är vintern här.....













Så vi har väntat på denna snö.......

Nu är väntan över, iallafall för oss här i
Dalarna.



Jisses vad snö vi har fått idag.

Men jag klagar inte. Absolut inte.
Den enda som klagar det är nog den stackars
brevbäraren som körde fast med bilen.
Men ett stort leende hade han ändå.

( själv hade jag nog sett ut som ett monster )



Nu ska vi väl få en VIT jul ändå.

Det finns väl ingen möjlighet att detta försvinner
till nästa vecka.
Nää, det tror jag knappast.

Det är nog lika säkert som att grannen INTE har
skottat vår gård.


Men jag klagar inte. Absolut inte.

Det enda jag kan kan klaga på är min gode
man......

......igår när jag kom hem från jobbet, hade de
bakat pizza.

Vad finns kvar i ostkupan?


En ostbit som hade en omkrets på sisådär 3cm,
åt alla håll.........



Jisses!





Nu är vinter här........
Kram Linda

10 kommentarer:

  1. Nästan alla bloggare (utom jag) tycks ha fått snö. Här väntar och väntar vi på att det ska komma åtminstone lite snö. Men det är ordentliga minusgrader i alla fall.Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Ja,här är det då snö så det sjunger om det........

    Kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Hej tjejen! Var länge sen sist ;=) Dagarna rullar på i superfart och allt som ska hinnas pysslas inför stundande dopparedagen, ska bli skönt sen när vi kommer upp till sälen får tända brasa och bara mysa i en vecka! DU, jag har lite små panik, jag behöver zinkdetaljer, ägg, hjärtan, brickor, stjärnor i ca 4-5cm höjd som jag kan användas till detalj på hästarna, har du något hemma i gömmorna?! Är du förresten återförsäljare till Ib Laursen, dom har de hjärtan jag vill ha...men tydligen måste man vara återförsäljare och inte bara egen företagare...eller kan du tipsa mig om något annat företag som kan tänkas ha?? Ha det gott! Kram Lina ps. maila mig

    SvaraRadera
  4. Hallå på dej.


    Just ja,Ni ska ju till Sälen.....

    Hoppas ni får det riktigt gott.

    Okej jag mailar....

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att du gläds åt snön! Själv är jag inte alltför glad åt den tyvärr men håller med att den passar kring jul:)
    Härligt med Waltherhuset i pudersnön!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. Det är ju alldeles underbart!

    Trots att jag var ute och skottade snövall kl.sex imorse.....

    Kram från mig.

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för din söta kommentar. Ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera
  8. Det var väl det lilla.....

    Tack för titten.

    Kram från mig.

    SvaraRadera
  9. Här är det också vitt. Och 23 minusgrader! Brrr...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. 23??????????????

    Här har vi 8,det räcker!

    Som sagt.BURR!!

    Ta hand om dig.
    Linda

    SvaraRadera