torsdag 3 december 2009

Ett frostigt vackert Dalarna












Har ni tagit er tiden att se hur fantastiskt
vackert det är i våra trädgårdar nu?
Själv njuter jag av livet när det ser ut så
här i trädgården. Spaden och stövlarna ligger
visserligen i vintervila just nu. Men det kommer
en vår, så nu är det alldeles perfekt att gå
och planera för framtida planteringar.
Samtidigt som det ligger ett alldeles underbart
frasigt täcke med frost över gräsmattan och
allt annat vackert i trädgården.
Hur har ni det annars inför julen?
Själv känner jag mig otroligt lugn och samlad.
Det ska väl vara min Tisdag denna vecka då,
då var jag inte lugn och samlad. Inte min dag
helt enkelt.
Morgonen började med att jag skulle till att
dammsuga vid min stora Myrten.
Gick jättebra tills det att jag kom åt
Amaryllisen bredvid.......
SLURP, sa det i centraldammsugaren!
Jag vet, det låter galet. Men det är sant!
Inte hela. Det blev lite fransar kvar...
Förtvivlad var rätta ordet.
På eftermiddagen när jag stod i butiken, kände
jag en konstig lukt i butiken.
Samtidigt blev det väldigt varmt om benet.
Tunikan brann!?
Det gick bra trots allt.
Vad säger man?
Kram på ER.
Linda


12 kommentarer:

  1. vad roligt du skriver :) hade varit roligt att varit med dej i tisdags!

    Ja kommer förbi idag i butiken o kikar lite!

    Kramar Jonna

    SvaraRadera
  2. En får Tacka för det mitt i eländet!

    Gör det du, då blir jag glad.

    Kram till dig.
    Linda

    SvaraRadera
  3. Skönt att du känner dig lugn trots dina olyckor. Liite kul var det med Amaryllisen, din min då var nog värd en del. När det brann i tunikan var värre, tur att det gick så bra! Härliga frostiga bilder har du också, här börjar det mulna på nu.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hahaa...

    Japp,den minen går inte av för hackor.........

    Tack för att du tittade in.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  5. Vi tycks ha det lika frostigt vackert lite överallt :)
    Men usch, vilken tisdag du hade!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  6. Men kära värld! Vilken dag, det är inte alla dagar som slutar med att man brinner fast jag tycker nog att det känns så för min del rätt ofta.;)

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  7. Jaha,det verkar så det!

    Men det går ju inte att se sig mätt på det vackra.

    Tack detsamma till dig.
    Linda

    SvaraRadera
  8. Jodu Lisa.

    Här händer de grejer......
    Tur att det gick bra som sagt. Jag blev lite paff faktist.

    Vi har en fd brandman i släkten,han är nästam som en pappa för mig.Idag har han förklarat ett å annat för mig.
    Så jag vet till nästa gång........


    Ha en alldeles strålande kväll.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  9. Fick lov att titta in här och inspireras av dina underbara bilder när jag inte kom förbi live.. Letade skivan på Spotify som du pratade om men hittade den inte. Lyssnar på annan julmusik istället och känner lite julstämning med glöggdoft och tända hus. Det som drar ner stämningen är att en rapport ligger bredvid husen och väntar på att bli redigerad, men vad gör man inte.. Ska glögga nu. Kram så ses vi på söndag. // Tomtemor fr karlbo

    SvaraRadera
  10. Hallå där Tomtemor.....

    Så snäll du är.
    Ska bli jättekul på Söndag.

    Tack för titten.
    Bamsekram till dej.

    SvaraRadera
  11. OJ DÅ! Så skulle iallafall Ester kommenterat det hela :-)
    Verkar ha varit en knasig tisdag men du Linda,vilken fin blogg du har och vilka SJUKT FINA kort du tar!!
    Hoppas allt är bra med dig,ska snart försöka leta mig till Nornastigen... (brukar ju vara knivigt för mig...)
    Sköt om dig och de dina!
    Kram/Tina

    SvaraRadera
  12. Men Hej Tina.

    Välkommen!

    Tack för fina ord.Jag bugar å bockar såklart.

    Hoppas du tittar in igen.

    Stor kram
    Linda

    SvaraRadera