fredag 18 december 2009

En gran.....




Visst är det vackert?


Alla frostiga gnistrande snöstjärnor
som samlar sig så fint på glaset till växthuset i kylan.

Att få stå inne i köksfönstret och se ut på detta
är alldeles underbart för ögonen. Granen lyser så
himla vackert där inne.

Jag njuter något så oerhört i mitt växthus.

Framförallt när den vackra granen pryder sin
plats riktigt ordentligt.

Nu är det bara granen inne som fattas. Tror kanske
att den kommer in lite tidigare i år än dagen innan......

Vi ska ha en liten gran i år.

Förra året gick jag så långt ut i skogen man
kan komma. Sågade av en stor fin gran.

Vad kommer då?

En kvinna som rider på en häst.

Jag försökte gömma granen så gott det gick.
( bakom ryggen )

Men hon ville jag skulle lägga ner den, så hästen
kunde ta mod till sig att gå förbi.

Jisses!

Därför ska vi ha en liten gran i år.............


Ha en underbar helg.

Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Hi, hi så det kan gå...men ni fick ju en gran i alla fall =)Vi har turen som har lite skog, annars har rutbo fina granar oxå! Tack för att jag fick köpa så många "zinkägg" av dig =)Ha en bra helg! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju verkligen ett skäl till att välja en liten gran :o)
    Det ser så mysigt ut i ditt växthus!
    Ha en mysig helg!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Tack för att du delar med dig! Nu har jag fått ett gott skratt här på morgonen. kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Hihii tur att det inte var markägaren, vi var till skogen igår och tog gran. Den är nog stor, står kvar i garaget än. Men dom blir liksom större när man får in dom. Jättevackert foto på din gran i växthuset.
    Adventskram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Ja,av någon konstig anledning blir de mycket större inomhus.

    Kram på dej.
    Linda

    SvaraRadera