onsdag 18 november 2009

Trådrakt.......?!

Hej på er i regnet!



Som ni vet så har jag ju då sytt i helgen. Det
var meningen att barnens dagmamma skulle
sy, men va fasen!

Jag gjorde det själv!






Det började med att jag sydde igen hela
kortsidan, alltså fanns det ingen plats för
rundstaven. Sprättade och gjorde om!

:(

Tog den andra sidan och gjorde PRECIS
likadant! Här var jag redo att dänga symaskinen
i golvet!

:((






Jag andades och andades igen!

Då kommer min svägerska in i bilden........

Huvudsaken är att tyget är trådrakt säger
hon och ser på mig!

Men hallå!?

Hon ville gärna visa vad hon menade, men
jag sa,
Näpp det låter vi bli med tycker jag!


( vet fortfarande absolut inte vad hon
pratar om )






Hur som helst så fick jag ihop mina 4 gardiner
efter många timmars arbete.
Faktist så är jag jättenöjd över min insats
vid maskinen.
Jag kan verkligen SY!
Men det där med trådrakt. Det får vänta ett
tag till minsann......................
Puss på ER.
Linda

18 kommentarer:

  1. hi hi det där med trådrakt kan vi ta en annan gång :) det ser ju jättefint ut på bilderna med gardinerna!

    o krukorna jag köpte av dej blev superbra, är såå nöjd. Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Hmmmmmmmmm........du säger det. Jag ska fundera på saken!

    ;-)

    Kram på dej.
    Linda

    SvaraRadera
  3. Fint det blev med det nya gardinerna! Du kan ju visst sy :)
    Det där med att det ska vara tådrakt är viktigt. Men jag är skadad efter min utbildning :P Tänk va skönt det var innan jag hade gått den, då gjorde man lite som man ville och struntade i alla regler.

    Super snyggt blev det iaf.

    kram Zhannah

    SvaraRadera
  4. Hahaaaa,exakt så tänker JAG!

    Ha det gott.
    Linda

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev och visst stärker det självförtroendet lite att veta att man gjort det själv :)
    Fina foton, ni har det så snyggt hos er!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  6. Det blev jättefint! Kanske man kan anlita dig nu när man behöver nya gardiner??? Det var lääääääänge sen jag sydde gardiner, det blir mest att fålla upp byxor nuförtiden OM symaskinen kommer fram...

    Har du fått några fler hus ännu? Tänkte kika in någon dag...

    Ha en bra kväll!! Kram till dig!!

    SvaraRadera
  7. Wow så fint kök du har, måste genast kolla in din blogg lite mer!

    Ha en fin dag!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  8. Ja,jag är verkligen jätteglad över att jag provade.

    Tack!

    Ha en bra dag.
    Linda

    SvaraRadera
  9. HHHHHHHHaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

    Näpp,tror inte nån blir så glad över det resultatet faktist!

    Inga hus än,men snart!

    Ha en bra torsdag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Näj men Hallå där SINGAPORE!?

    Varmt välkommen hit.
    Där har jag faktist varit med två vänner för ett antal år sedan.

    Fin stad!

    Kul att du gillar min blogg.
    :)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  11. Dina gardiner är supersnygga, precis såna skulle jag vilja ha i köket också. Finns inget finare än vita, och dom ser så raka ut..fniss. det där med trådrakt syns nog inte så väl. Och TACK igen, jag blir så glad för min vinst, jättekul att du länkat. Du finns i min favvo-lista också.
    Ha en fin dag
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Hihiii.......

    Jag ler!

    :-)

    Kram på dej.
    Linda

    SvaraRadera
  13. Jag har mejlat dig hoppas du fattar mina instruktioner ahahahah, kul förresten att se bilder hemma hos er, jag VISSTE ju att det var fint.......krrrrrrrrrrrrrrrrrram Malla

    SvaraRadera
  14. Hallå,

    vill beställa en till julkrans. Kan jag hämta dem nästa vecka? Kramar

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Fast här regnar det inte... he,he... skickar lite sol från Thailand :)
    Fint kök! Fin blogg!
    Ha en underbar fredag!
    Xini Björnmamman

    SvaraRadera
  16. Tror jag fattar nu Malin..........

    Ha det gott.
    Kram från mej.

    SvaraRadera
  17. Hej Jessica.

    Absolut,gör det du!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  18. Thailand oxå!

    Så kul att ni tittar in från varmare breddgrader!

    Ha det gott.
    Linda

    SvaraRadera