fredag 6 november 2009

Snart klar med.......

...............mina 48 paket!

Som ni vet har jag huvudet fullt
med att få ihop barnens adventskalender.


Idag har jag lyckats inse att det faktist börjar
närma sig 48st nu.

Inte illa!


Rätt nöjd själv faktist.
Ute i god tid dessutom.







( visar mer av den vackra hissgardinen )


( tazettlökar, kottar, snö, paket och
pepparkakor. Allt som hör julen till. )


( nyheter från Miljögården och N&K )


Sen finns det en sak som jag skulle vilja dela
med mig av. När det börjar närma sig jul
finns ett gammalt minne som alltid påminner
mig.
Tror nog att jag var runt 15år. Det var en tid
då jag och min syster lånade kläder av varann.
Ibland utan tillåtelse.
Det kunde även vara så att något från mammas
garderob kunde åka på ibland. En gång fanns en
ursnygg stickad tröja i mammas garderob.
Den lånade jag till skolan en dag. Jag var så
himla fin kommer jag ihåg.
När jag kom hem la jag tillbaka den i påsen.
Gissa om jag blev snopen. På självaste
julafton, när min syster öppnar ett paket
och där ligger denna tröja.
;-)
Ha en skön helg allesammans.
Kram Linda

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Ja, det var snopet! jag har ett liknande minne faktiskt fast det slutade med att mamma både grät och skrattade. Hysteriskt på något vis;) Vilka underbara bilder. Älskar kuddarna och hissgardinen. Och fniss, dina barn... jag tänk om du hade fått åka in på akuten med unge och lampskärm och allt.;)))

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej du underbara Lisa.

    Snopet var rätta ordet minsann.

    Visst är gardinen tjusig.Jag inte se mig mätt på den & kudden sen.Mums!!

    Lampskärmen ja!Det var ett stort KAOS kan jag säga.

    Trevlig Lördag.
    Linda

    SvaraRadera
  3. Hej Linda, det är alltid lika underhållande att läsa din blogg. Den fina bilden du har längst upp på bloggen nu, var har du fått den ifrån? Jag brukar göra egna julkort och fick en väldigt "åh-vad-jag-längtar-till-advent-och-jul-känsla" när jag såg den. Kram Anna (Sofias syster)

    SvaraRadera
  4. Åhhhh.....Tusen Tack du söta!!

    Ja,alla mina bilder här på bloggen är mina egna.men det är lart att du får använda den om du vill.

    Maila mig din adress så skickar jag över bilden.

    Ha en bra dag.
    Kram linda

    SvaraRadera
  5. Tack för titten.... Kul Blogg du har,--- Härlig p fräch ima

    SvaraRadera