onsdag 11 november 2009

Smått & Gott

Tuuuuuuuuuusseeeeeeeeennn Taaaaaacck!


Till alla Ni som tittar in nu & då.
Jag kan inte med ord säga hur GLAD jag
är över alla Er.

Tack igen till Dig Sofia som gjorde detta
möjligt. Jag är dig evigt tacksam.


Jag har en fråga.
Är det någon som vet var man ska bege
sig för att få se solen?

Det är ju mörkt morgon till kväll numera.
Just därför bjuder jag på riktigt dåliga
bilder idag. Håll tillgodo.









Häromdagen gjorde jag denna krans lite
roligare. Rostiga gamla pepparkaksformar
hänger så fint under den.
( typ så till dig Liselott )





Sen tänkte jag ta tillfället i akt och berätta
att jag blivit försäljare. ( som min man )
Har sålt vår säng.
Problemet är ju då att vi nu sover på våra
madrasser på golvet.
Jag har flera lösningar på en annan sänggavel,
men jag har ett stort problem.
Alla mina förslag har än så länge då blivit
totalt nedröstade.
* Vitmålade SJ pallar
( trodde han skulle dö när jag sa det )
* Ett staket
( aldrig...... )
* En gammal dörr
( där gick gränsen, skulle förmodligen få
flytta då )
* Göra en egen av tyg
( varför inte )
* Massa kuddar
( nja........ )





Ni förstår att jag har fullt upp med att
komma på nåt riktigt bra.
En sak vet jag iallafall. På sängen ska det
ligga flera gamla ursnygga lakan med den
vackraste spets på. Kuddarna ska oxå de,
vara gamla örngott. Tack K för att du tog
dig tiden att leta!
Det kommer att bli jättefint.
Nu återstår det att för mig och barnen att
först och främst köpa ben till sängen. Det är
tänkt att vi ska åka till Västerås på Fredag.
Men här kommer ett till problem in i bilden.
Ni vet han jag lever med, bilförsäljaren A!
Han sålde vår bil igår, ( nr 85 tror jag )
men vem vet han kanske har hittat nån
annan innan Fredag.
Vi får se.
Ha det gott.
Linda

4 kommentarer:

  1. haha...men det var väl dags nu, att byta bil menar jag.... ;-) Den ni har börjar ju bli väl långvarig, å andra sidan är du väl van vid detta beteende!? Ni får helt enkelt ta tåget..*fniss* barnen kommer iaf att uppskatta det! Kram karolin

    SvaraRadera
  2. Om jag är van?

    Det ska gudarna veta att jag är.Allvarligt talat så tror jag att det är bil nummer 85!!!

    Ha en fortsatt bra dag.

    Kram från mig.

    SvaraRadera
  3. sj pallarna var ju fina ju, vitmålade... visade du honom bilden???

    Tror jag har fyra ben som ligger någonstans, det räcker väl med en säng :) ha ha. Lycka till med sängletandet (eller tillverkandet kanske jag ska säga)!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Hahaaaaaa.......

    Japp,jag visade bilden!
    Tyvärr inget napp med den kan jag säga.

    Lycka till..........det behövs.


    Kram Linda

    SvaraRadera