onsdag 4 november 2009

Nya gardiner,Ja tack!

Hej på Er.


Idag har då första snön fallit över oss.
Alltid lika mysigt.


Jag har haft en längtan efter nya gardiner
ett tag nu. Det är bara det att jag har ett
stort problem vad gäller gardiner.
Jag och en symaskin är liksom motpoler
till varann på något sätt. Det finns inget
som klickar mellan oss.

Faktist väldigt jobbigt.





En gång för länge sen skulle jag fålla upp ett
par gardiner. Efter det funderade min mamma
vad jag gjort.

Så därför tänkte jag en gång i somras att NU är
det dags för ett nytt försök. Det var trots allt
kanske 15 år sen som jag fållade upp den där
gardinen.


Jag började hårt, 4 hissgardiner i sommarens
skiraste vackraste rosa kulör med trevliga
ränder.
Kan väl inte vara så jäkla svårt?
Eller hur?








Problemet började redan när jag skulle till
och klippa tyget. Men efter 2 timmar, såg det
bra ut.
Eller ganska iallafall.


Jag strök och jag sydde. Strök igen......
Jisses vad jag sydde egentligen vid
närmare eftertanke.

Så himla stolt jag var. Jag kann ju!

Varför gör jag inte detta oftare.

Mamma blev imponerad. Jag sydde ännu mer.




Klart!!



Ni förstår väl att det inte blev en klockren
fortsättning. Alltså seriöst, när jag skulle hänga
upp dem, så var det helt snett i nederkanten.


Ingen hade berättat ( uteslutet för mig att
tänka på ) att jag skulle använda mig av ett
måttband.

Ni vet så det blir så där rakt och fint!




Grejen är den att det slutar inte där.
Jag hade sytt efter måtten som var till
vårt gamla hus. Så det fattades 10cm oxå
2 gardiner.


Förstår ni nu att jag verkligen inte kan sy?


Tur att barnens dagmamma alltid
ställer upp.



Stor kram
Linda

8 kommentarer:

  1. Tack snälla Linda...snart har jag också en "BY" hemma <3 Kramar från Helena Qwarfoth

    SvaraRadera
  2. hahaa den här historien har jag hört av din mamma och då var den precis lika rolig......Tyvärr så känner jag igen mig i allt du skriver, tur att det finns färdigt sytt säger jag!!! Kom på en sak, kom ihåg när du skyltar om att ta före och efter kort......
    DU!! kram .......Malin

    SvaraRadera
  3. :-) Bild på canvas upptäckte jag......kul!!!
    Skitiga prästkragar.......hahaha kram

    SvaraRadera
  4. Bara med ett leende som jag hjälper dig vet du väl!

    Kul att du är här.

    Stor kram
    Linda

    SvaraRadera
  5. Malin,du är kul du!

    Jamen va fasen.Det är ju galet med hur jag slet med det där tyget.Å sen blev det kattskit!

    ;(

    Du,före o efter kort.Bra grej!

    Kram på dej.

    Förresten,en vän till mig vill ha din hjälp med kameran.Hon hör nog av sig.

    SvaraRadera
  6. Hej igen Malin!

    Såklart jag älskar den!

    Hej hopp.

    SvaraRadera
  7. Snö hos er också. Det är många bloggare som rapporterar om snö nu. Här har det lovats snö till helgen.
    Det låter som ett bra beslut att låta dagmamman sköta symaskinen ;o) eller så investerar du i ett måttband :) Ha det så bra !

    SvaraRadera
  8. Hallå.

    Tyvärr tror jag inte att måttbandet hjälper!

    Men visst är det tur att det finns hjälp att få ibland.

    Må så gott.
    Linda

    SvaraRadera