lördag 14 november 2009

Min pappa...........



.........forsätter jag skriva om idag.
Han har dragit på sig långkalsongerna igen!
Inte för att få sin vardagliga dos av skogen,
utan för att leta reda på saker till mig.
Lyckliga JAG!
Han är så himla snäll som tänker på
mig och ger mig hans gamla saker.
( Nu vet jag att han kommer läsa detta, då blir
han riktigt nöjd när han står med här igen.
Inte ofta en jägare från Horndals skogar blir
berömda på en blogg )
Den här släden är ju verkligen hur charmig
som helst. Just nu står den på vår trapp,
så himla fin. Sen är det alla detaljer på de
gamla sakerna som verkligen lyfter fram
de.
Som den här släden, de gamla rostiga
beslagen och ett jätterep.
Precis vad jag gillar!






Alltså denna skottkärra var bara för gullig.
Jag har aldrig nånsin sett en sådan liten.
Den förgyller växthuset just nu. Till våren ska
den nog få komma ut i trädgården, men nu
får den vila så gott över vintern!
Till sist kan jag erkänna att jag ska till
och sy igen!!
Håll i hatten. Denna gång är det svärmors
symaskin, får se om den kommer tillbaka
hel.
Om jag inte slängt den i golvet förstås!!

Ha en bra Lördag.
Kram
Linda

2 kommentarer:

  1. ja verkligen LYCKLIGA DU, som får så många fina stilleben av din far, han är en riktigt "SAK letare" ALLTSå.....coolt......:-) MALLA

    SvaraRadera
  2. Japp, en riktigt snäll pappa har jag minsann!

    Kram på dej.
    Linda

    SvaraRadera