söndag 1 november 2009

Ledig helg


Hallå där ute i vårt avlånga land!



Vi håller fortfarande på att hämtar oss från
en lite smått jobbig Fredagskväll.

Hmmmmmmm................



( visar lite nyheter från butiken )
Det var så här att våra grannar kom in till oss
och lånade kanel till bullbaket i fredagskväll.
Såklart gick det hur bra som helst det var bara
det att A, absolut då ville ha 5 bullar som Tack!
Det var inte heller några problem.
Vi väntade. Barnen väntade, ett barn somnade.
Ebba frågade, när kommer de?
Det tar nog inte så lung stund säger jag och
i samma sekund plingar det på dörren.



( underbar ring från Walther & Co )





( så söt så jag nästan vill äta den )




...........Jaaaaaaaaaaa, nu kommer han med
bullarna skriker Ebba och springer till dörren.

Öppnar dörren!



( fint till fåglarna, såklart )



Där står 2 "fulingar"!
BUS ELLER GODIS???????????????
Öhhhhhhhhh!!!!!!!!!!????????????
Om hon skrek av Lycka några sekunder innan
kan ni bara tänka er hur mycket hon skrek
av skräck när hon öppnade dörren!
Den ena killen var tvungen att ta av sig masken
en liten stund.
Sen skyndade vi oss och hämtade godis.
De blev nöjda och gick.
Vi hade fullt upp med att förklara saker & ting.
Sen kom våra bullar.
Så kan det gå!
Kram på er alla.
Linda




12 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med din by av zinkhus!
    Jag förstår att Ebba blev förskräckt om hon väntade på bullar och i stället möttes av maskerade busar !
    Ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Stackars liten. Fick lära sig om Halloween den hårda vägen. :-)
    Hjälp, ska bort på middag på lördag. Har du ngt bra att ge bort. Funderade på zinkhus eller en krans. Kan du tänka åt mig så hämtar jag det under veckan. Har ingen aning om deras smak. Har aldrig varit där innan. Kramn Jessica

    SvaraRadera
  3. Välkommen kul att Du är här.

    Detsamma till dig.
    Linda

    SvaraRadera
  4. Phuu......,äntligen här!

    Datorn har strejkat.

    Titta in under veckan.Ett hus tycker väl de flesta om!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Fina saker du har i butiken! Är i Falun på tisdag men på torsdag kommer jag och Amanda och då har vi med stora plånboken...=)Kom på att en blogg som jag följt ett längre tag är en av dom som skrivit boken som du sååå otroligt avgudar! =)www.romantiskahem.blogspot.com
    Ha en bra dag! Kram Lina

    SvaraRadera
  6. Ja, va ska man säga. Är inget stor anhängare av Halloween. Helt onödigt att skrämma mer än nödvändigt tycker jag. Varför ta det värsta men vet och klä ut sig till, vad ligger det för tjusning i det?
    Nej, allhelgona tycker jag bättre om! Tända ljus och höstmys ligger mer för mig.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Hahhaaaaa...
    Jag tror att alla som har den boken är galen i den!

    Då ses vi då!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Mmmmmmm Sofia!

    Jag håller helt med dig där.

    Ha en fantastisk dag vännen.

    Stor kram Linda

    SvaraRadera
  9. Ursäkta mig men jag kan inte låta bli att skratta. Stackars lilla gumman, förvänta sig bullar och så dyker två monster upp. Herregud! Hon måste ju ha fått chocken. Hoppas att bullarna var värda allt trauma i slutänden.;)

    Ha en jättebra kväll och krama lillgumman lite extra.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Jodu.

    Det var inte bara hon som flög bakåt,hennes mamma oxå..........

    Men jag har skrattat nu efteråt jag med!

    alltid lika kul att du tittar in till mig.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  11. Vad kul de va att se dej på tv :) fina bilder du lagt ut!

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  12. Hallå Jonna!

    Tack!

    Inte alls kul tycker jag då.
    Du,berätta inte det för någon!

    Stor kram
    Linda

    SvaraRadera