tisdag 10 november 2009

Kolla in dessa!







Skogsmulle ( min pappa ) har varit i farten igen.
Såklart alltid lika kul.
Som jag, så gillar han oxå gamla grejer.
Det är dessa skidor ett stort bevis på.
Han är den hemligaste jag känner.
Jag har fått dessa ( tror jag iallafall ) av honom.
(Visserligen har han pratat om en båttrailer
i byte........)
Alltså maken till skidor har jag aldrig sett.
För det första så är de typ 3 meter långa.
Bindningen om det går att kalla bindning, är
en rostig ståltråd som är fäst i en skinnbit!
Tjockleken på skidan är enorm.
För mig är det ett STORT frågetecken, hur
de ens kunde ta sig 1meter med dessa jättar!
Jag menar jag är 159,5cm lång. Den där 0,5cm
är mycket viktig!
Vilket då betyder att skidorna då är näst intill
dubbelt så långa som jag. Det måste ju för sjutton kännas
som man har en hel världsdel på släp
under fötterna!
Jag förstår mycket väl att de inte hoppade i
skidorna för att motionera ett par timmar.
Men ändå. Att de förr i tiden använde dessa
för att ta sig fram genom vinterlandskapen känns
väldigt jobbigt.
Iallafall för mig, som tycker det
blir lite jobbigt med andningen bara jag hoppat
i ett par pjäxor!
Bättre förr?!
Nääää, det tror jag inte!
Ha en utmärkt Tisdag.
Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Visst är de läckra! Jag har ett par också faktiskt. De är lite svårvallade bara....

    JE

    SvaraRadera
  2. VAAAAAAAAAAAA?

    Är det sant?

    jag har för sjutton tänkt på dig hela dan.Tänkte fråga om du ville låna dem till Vasaloppet.

    Men då behöver jag inte vara orolig nå mer.

    Bamsekram
    Linda

    SvaraRadera