söndag 18 oktober 2009

Trädgårdsarbete

Ahhhhh, vilken bra helg detta har varit.

Eller ja i stort sett iallafall.

Kommer ni ihåg bordet som jag skrev om
tidigare? Det som står utanför butiken och
som är en aning stort.
För några timmar sedan märkte han det.
Han skulle ut ur garaget. Men något tog
emot....
....oooppppppps! Bordet!!

Tur att jag inte var i närheten just då!

Nåväl. Nu släpper vi bordet.








Det har krattats och städats i vår trädgård
under helgen.
Doften av jord, prasslande löv i en gigantisk
stor hög gör mig riktigt förälskad i denna
årstid.
;)
En hel släpkärra har fyllts med löv och ett
nedsågat träd. ( litet )
Sen har jag varit till skogs och hämtat mer
granris och en å annan gran.
Kan absolut inte nöja mig med en gran.
Fler löv kommer ner men inte mig emot, jag
krattar gärna.









När jag höststädar ingår självklart en omflyttning
av alla grejer i trädgården.
Jag kan ju inte få nog av saker utomhus.
Idag kom en ny möbel ut oxå.
Ett av borden som jag nyligen fyndat
för 50kr. Som hittat!
Jag trodde minst sagt att A skulle
drutta ned för trappen när han kom ut och
fick se att jag släpat ut ett bord.
Men efter 17år så är han rätt van.
Stackarn!
Han har det inte lätt.
Tur att han gillar mig som fasen
ändå.
Vi ses & hörs.
Stor kram Linda


8 kommentarer:

  1. Hej på dig, åhhh vad fiiint du verkar ha i er trädgård VILL också kunna få till det UTE, där har jag stora bekymmer, kanske ska muta dig nån gång att ge mig lite ideér.... :-)
    Ha och må så gott denna höstiga måndag...kram Malin

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt när man fyndar, man får värsta kicken :P

    Skönt att få klart i trädgården. Vi gjorde också klart i trädgården i helgen. Det var nog sista chansen för idag snöar det här.

    Det blev jätte fin med bordet! Vilken tur att dom blir van :P Min karl är lite vrång ibland, men han går med på rätt mycket.

    Kram Zhannah

    SvaraRadera
  3. Hallå där Malin.

    Du inte behöver jag mutas inte.Sånt där tycker jag bara är kul att hjälpa till med.Kommer gärna med ideèr till dig.

    Ha det gott du med.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Zhanna,kul att du tittar in.

    Snö?
    Nä,det känns som om det är för tidigt.

    Ja,jag är jättenöjd med bordet faktist.Som sagt kul med fynd.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  5. Hejsan vännen!
    Åhhh vad fint du har ute i din trädgård.
    Jag får ångest..vår trädgård är så vanskött.
    Här blir det ingen höststädning. Förutom att det plockas undan. Och vi tar bort de värsta kvistar och dylikt.
    Löven brukar vi lägga runt rabatterna som skydd under vintern...
    Men en dag så.... ja då hoppas jag att vi kan få det så fint som du har. För du har det verkligen fint! :)
    Vilket fint bord du fann för 50kr! Hihi, jag kan se din mans min när han får syn på den. ;)

    Tack för din rara kommentar inne hos mig!
    Visst är det kul att få vinna, när man inte är van, hihi. Jag går som på moln...

    Önskar dig en kväll!
    Varm kram / Åsa.

    SvaraRadera
  6. Tack underbara Åsa.

    Jag blir så himla GLAD av dina kommentarer!
    :D

    Fortsätt gå på dina moln.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  7. Vilka jättefina bilder ifrån din trädgård. Så fina arrangemang du har gjort, ser så mysigt ut! Ha en fortsatt bra kväll! Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  8. Hej.

    Kul att du är här.
    Tack för fina ord.

    Kram Linda

    SvaraRadera