fredag 23 oktober 2009

Så där ja........

.....då var skåpet färdigmålat!
Skänken oxå men jag visar den en
annan dag.


För er som såg det innan jag fick
penseln i handen vet att det verkligen
var knallgrönt.

Men jag har såklart målat det VITT!!

Se här.








Vilken skillnad va?
Tänk vad lite färg kan göra. Eller lite
& lite. Faktist behövdes det ganska
mycket färg till detta skåp.







Här bor iallafall en väldigt lycklig
3-åring, Ellie.
Hon är helnöjd med sin nya garderob.
Där hon med omsorg väljer sina kläder,
gärna flera gånger om dagen.
Hennes första tandläkar besök har
varit under denna vecka.
Jag bävade faktist lite för det besöket.
Egentligen är hon en väldigt framåt
tjej som sällan blir blyg. Men på
tandläkar besöket visade hon den sidan.
Att gapa och visa sina tänder var det då
absolut inte att tala om.
Jag och tandläkaren försökte med det
mesta.
Icke, läpparna satt liksom ihop.
Efter en kvart kom jag på en idè.
Hon skulle få en veckopeng om hon
gapade. Gissa om hon gapade?!
Japp. Det gjorde hon.
Jag blev 40kr fattigare, för hon tyckte
även att storasyster skulle få en veckopeng.
Men det var det värt!
Ha en alldeles underbar Fredag.
Kram Linda



4 kommentarer:

  1. Hallojsan så här på fredagseftermiddan!!

    Skåpet blev, som väntat, kanonfint!..Jag gillar de där handtagen..femtiotalskänsla..
    Så kul att lilltjejen gillar den också... hennes första garderob... välja och vraka på kläder..Jisses var ska det sluta..hihi..

    Ha det gott i helgen!!

    Kramisar Sanne!!

    SvaraRadera
  2. Vad snabb du är med målning!!! Det blev jättefint! Ang. tandläkaren har jag haft en likadan liten flicka, men hon gick INTE att muta! Tandläkaren fick vänta ett år på att räkna hennes tänder... Kanske ses imorrn i butiken...

    Kram, Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Tack!Jag gillar oxå de där handtagen väldigt mycket.

    Jodu, var ska det slute?Det undrar jag med.

    Trevlig helg till dig.
    Linda

    SvaraRadera
  4. ANN-LOUISE DÄR SATT DEN!!

    Åhhh vad kul att du visar att du är här!
    Såklart blir jag skitglad.

    Hmmmm,ja det gick undan med målningen där.Men jag blir ju lite ivrig med att bli klar du vet.

    Du är så välkommen.Imorgon har jag en prao,min A!
    ;D

    Trevlig fredag till dig.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera