tisdag 13 oktober 2009

Okänd mark...avklarad!





Japp!!

Så här såg det ut dagen till ära. Jag hade dukat upp lite
grann inne på Stora Ensos restaurang.

Jag kan erkänna att jag var så nervös där ett tag i början.
Det är ju inte var dag jag är omringad av en massa grabbar
och gubbar direkt. Inte kvinnor heller.

;-)







En del var gladare än andra.
:D
Om vi säger så här.
Efter att min skräck lagt sig lite, så fick jag en
ny upplevelse när ett helt busslass med Tyskar
ramlar in.
Då helt plötsligt var jag tvungen att knyta sko-
snörena flera gånger. Dubbelknut dessutom.
Men hallå.
Hur skulle det sett ut om jag hade fått lov att
öppna munnen och prata tyska.
Det gick bara inte för sig på min Sverige karta.
( inte på min gamla tyska lärares karta heller )




Nä. När skorna var ordentligt knutna
( skinnstövlar ) var det bara att fortsätta igen.
Ytterligare en dag att minnas.
Kram på Er alla
Linda


6 kommentarer:

  1. Gunhild hade älskat om du åtminstone försökt prata lite tyska...kom igen lite kommer du nog ihåg! ;-) Skön att det gick bra iaf. Kommer in på tors. Sov gott och kram Karolin

    SvaraRadera
  2. Hahaaaaaa.....
    jag tror jag dör av skratt!

    :D

    Du,om hon inte redan är död så hade hon dött på kuppen.

    Bamsekram till dej.
    Linda

    SvaraRadera
  3. Hej på dig!

    Så synd att jag jobbat natt måndag o tisdag!
    Hade varit sååå kul att se dig på restaurangen!! men vad är det svågern ska slå till på??? han ser så lurig ut.... kanske en julklapp hi hi.

    Jag har gått och lurat på ett uppdrag som jag tycker du ska föreslå en företagare, också ett sätt att visa upp din butik. Hoppas du blir nyfiken :) :) :)

    Vi ses och hörs!
    STOR kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Hahaaaaa....


    Du den här goa svågern han är alltid lite lurig!
    Skulle inte tro att han hittar julklapp hos mig inte,det gör han på Bauhaus eller nåt annat liknande.
    Jessica blir förstås jätteglad!
    :D

    Den idèn är hur bra som helst min underbara vän.

    Bamsekram till dej.
    Linda

    SvaraRadera
  5. Jag visste det, jag visste det ATT du pratar lika dålig tyska som mig typ NADA, men skosnörerna var bra det ska jag lägga på minnet! Men kul att det gick bra för dig idá, finns väl inga hinder för dig DU ser väl bara möjligheter! Natti natti Malin

    SvaraRadera
  6. Malin lilla vän.

    Jag är inte dålig på tyska.....jag är USEL!
    Min stackars tyska lärare fick höra av mig att jag skulle åka till Tyskland på semester,då skulle jag minsann lära mig mer av språket.
    Då fick jag en 2:a!!

    Jag bjuder på denna!
    :D

    Kram Linda

    SvaraRadera