fredag 9 oktober 2009

Min underbara man.......

........och jag är så väldigt lika!

För det mesta iallafall.
Men ibland, bara ibland är vi så otroligt
olika.









Ikväll har han lagt märke till ett par gamla
skridskor som hänger på väggen här hemma.

De har hängt där i 2 dygn nu.


Sen frågade han mig om den där gamla hästskon
som hänger i hallen.
Ja den har nog hängt där i snart 2 månader tror
jag.

En bröllopspresent dessutom.
Han som är galen i hästar och trav.

Va?
Då är det väl inget att klaga på tycker jag.
En rostig gammal hästsko, mums!

Han har även frågat mig om vi ska öppna
ett Museum här hemma.

Såklart INTE!
Bara lite trevliga saker som gör gott
för själen.






Droppen var nog häromkvällen när han kom
hem med en luftvärmepump som han ska ha
i garaget.

Han har tjatat om den i månader.
Tack och lov åkte han och köpte en.

Men det där Tack och lov har jag fått
äta upp.
Den var ju för sjutton hur STOR som helst.

Här går jag och gräver med spaden för att
få rabatterna som jag vill.

Marktäckare, klättrande växter, träd
och buskar.

Nu sitter som sagt denna bedrövliga sak
på vår garage vägg.
Som faktist är hela husets snyggaste
vägg dessutom.

Jag fattar ingenting!
Jag frågade om jag kunde plantera något
som klättrade upp lite fint på den.

Lite växter runt om kan väl inte vara
någon större fara!?

På blicken förstod jag.

NEJ!


Å andra sidan.
Jag tror inte att han märker om jag planterar
nåt där iallafall.

Vad säger man?
Trevlig Fredag kväll.

Puss & Kram
Linda

12 kommentarer:

  1. God kväll! Ääääntligen fredag, jippi! Här hemma rullar det på, är inne på min andra praktikvecka nu och jag kan säga att det är en stor omställning att komma ut i "verkligheten" och att jobba 40 timmar i veckan, puuh! Så här hemma står allting still, även bloggen, tyvärr...såg att det faktiskt var längesedan jag gjorde ett inlägg. Men tiden räcker inte till, plus att när jag fått tid över så har det blivit slipning och målning av hästar =)Jättefint kranshjärta du gjort av hängbjörk, ska nog allt ta och försöka mig på att göra en sån....=)Ha en bra helg! Kram Lina
    ps. självklart får du länka till mig =)

    SvaraRadera
  2. Plantera lite i smyg. Innan han märker det har det kanske hunnit växa upp. Då säger du bara - Nä har stått där hela tiden :-)

    Ha det gött

    Jessica

    SvaraRadera
  3. Hahaha 0) Det där känner man igen oj oj. Förra sommaren köpte Matta en air condition skitful och skitstor som skulle ha ventilation från fönstret vilket innbar att allt i fönstret fick plockas bort + att den lät så förbannat att jag inte kunde sova visst det blev lite kallare men vaaa faa_ nån måtta !!! Den finns inte kvar hos oss längre....:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Hallå där Lina.

    KUL att höra av dig.
    Kan tro att det är fullt upp för dig.

    Hoppas du mår bra iallafall.
    Ta hand om dig.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset Jessica!

    Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt.Jag får klura lite på den där fula saken över vintern.
    Trevlig helg till dig.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag dör Malin!
    =D

    Skitkul!!

    Jag ser eländet framför mig.
    Usch,Fy!

    Du är himla kul du min vän.

    Kramar till dig i massor.
    Linda

    SvaraRadera
  7. Men Linda, vad jag skrattar!!!
    Du skriver ju så underbart härligt. :))
    Jag kan se din man framför mig. När han upptäcker dessa "saker" som har hängt uppe ett tag redan. Och minen när du frågade om du kunde plantera runt luftvärmepumpen, haha.
    Gör det! Jag tror inte att han märker något.
    Jag kan inte sluta upp att lee...museum...ha.
    Men han måste ju se att dina skridskor är riktigt vackra..! Jag skulle tro att de är dem som du har längst upp på din sida. Sååå snyggt!
    Nej, nu ska jag småfnittrandes gå och sussa.
    Trevlig helg du med! kramen / Åsa.

    SvaraRadera
  8. Åsa,alldeles rätt.Det är skridskorna som finns i rubriken här på bloggen.

    Jag är kär i dem.

    Faktist så tror jag knappt att han skulle märka om jag planterade något vid väggen.

    Nåt måste göras helt klart.

    Ha det gott.
    Linda

    SvaraRadera
  9. Jag fattar precis... Jag är såå glad att våran luftvärmepump äntligen är borta. Den som kom dit en dag för typ 5 år sedan när jag var borta. Jag har typ hatat den sedan dess. Nu när jordvärmen är indragen är den äntligen borta. Den satt dessutom på framsidan!!!! Puh! Du nu är äpplena klara. kom förbi vetja. Det finns inte supermycket i år men jag kommer inte ha tid att vara matmor så du får gärna plocka lite.. Kram../ Johanna

    SvaraRadera
  10. Ha...tankeöverföring tror jag.

    Tänkte på de där stackars äpplena idag minsann.

    Suck för luftvärmepump du!

    Kram kram
    Linda

    SvaraRadera
  11. Ja jag har lite ångest för att jag inte tar hand om dem i år. Endast några äppelkakor än så länge..Tur att det inte kryllar av dem som det gjorde förra året. Då hande ångesten varit värre. Kom gärna om du inte har att sylta på saftmamman!!

    SvaraRadera
  12. Hmmm.Ja,jag ska ta mig i kragen då.

    Kram kram
    Linda

    SvaraRadera