tisdag 27 oktober 2009

Jul i minsta lilla vrå......snart.

Hej på Er.







Idag har jag då inte kunnat att låta bli.
Jag har börjat lite smått.


Jag har nog inte riktigt insett att vi bara
har 1månad kvar till första advent.
Men jag har vänt och vridigt på almanackan,
det är så verkligen.



Så underbart. Då är det nog så att det är
tillåtet att börja lite smått.


Som sagt. Det är precis vad jag gjort idag.
Doften infann sig med en gång då jag
fyllde ett fat med kanelstänger & stjärnanis.










Bara av denna fantastiska doft, letar sig
en mycket härlig känsla fram.

Det är nästan så ni känner den genom
skärmen.













Som den vitaste och renaste snö är dessa
kulor.

Så enkelt att bara låta ett par av dem ligga
på ett fat med lite mossa och vita hyacinter.

Tyvärr så tillhör jag dem som inte kan ha
utslagna hyacinter inne. Men knoppiga går
såklart strålande.








Sen tillbaka till denna juvel.
Vi är bästa vänner just nu. Jag kan inte få
nog av den.

Ni ska veta att innan jag läste denna bok, så
tycker jag nog själv att jag faktist var väldigt
kreativ.

Jag hade fel. Nu är jag verkligen kreativ.

Allt tack vare boken.





Ha det gott i julstöket.
För ni har väl börjat?



Puss & Kram
Linda



4 kommentarer:

  1. Och jag har också tjyvbörjat idag. Jag åt mandel doppat i choklad och kanel. Det var grejor det.;)
    Snart måste jag väl ge efter för den där inredningsbibeln.;)

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  2. Hmmmm, alltså dax att börja ta fram lite julkänsla... Det är ju nu i början det är som mysigast!
    Tror du kreativiteten kommer av boken? Kanske jag borde ha en? Men den hjälper nog inte på hopplösa fall...

    Kram, Ann-Louise (för andra gången!!)

    SvaraRadera
  3. Hej Lisa.
    Det lät inte helt fel att mumsa på.

    Ha en bra dag.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  4. Hallå där.

    Så kul att du kommenterar.

    Du jag tror inte.Jag VET!!

    Efter att boken kom i tisdags så har jag färdigställt tvättstugan och gjort en egen liten vrå till mig.
    Bilder kommer.......

    Klart du ska ha boken!

    Ha en underbar dag.

    kram Linda

    SvaraRadera