lördag 24 oktober 2009

Jag säger Hej då.........




.....till Trädgården & Växthuset!

Vilken underbar säsong det varit. Massor
av grönsaker och blommor som ger så
himla mycket Lycka.

Det finns inget som går upp mot att bara
vara i sin egen trädgård. Tankarna och
planerna bara flyger om varandra, kors och
tvärs.






Men det är väl det som är livet med trädgård.
Busken som planterades under våren får
en ny plats under vinterns planering.

Jag brukar sätta mig med papper och penna
nån gång varje vinter. Skissar upp litegrann
hur jag vill att det ska se ut.

Sen är det självklart så att allt inte går att
göra på en säsong. Men att fortsätta på
det där hörnet som man startade vid
tidigare, hur det växer fram ett rum sakta
sakta.









Detta rum. Växthuset gillar vi.
Om det så bara är för att gå in och plocka
sin egen tomat eller gurka.
En fika samtidigt som regnet
smattrar på taket.
Tända en brasa på den vita snön och
dricka varmchoklad där inne.
Mmmmm, det är snart dags för det..........
Önskar er en Härlig Lördag.
Kram
Linda


6 kommentarer:

  1. Vad fint skåpet blev. Blev lite orolig när du började med Hej Då.... Ha en bra lördag. Kram på er

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ha ett växthus! Jag älskar också att vara i trädgården och greja eller faktiskt att bara sitta med en bok och lyssna på vågor och fågelsång. Ljuvligt. Lite sorgligt känns det nu. Men som sagt, jag får göra som du och skissa och planera inför nästa säsong. Då blir nog Uffe glad.;)
    Och du, vad fint skåpet blev!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  3. Visst blev det?

    Hon är så stolt över sitt skåp den lilla donnan.

    Åhh,på det viset. Nääääeerraa,ingen fara alls.

    Trevlig Lördag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa.

    Ja,jag är förälskad i vårt växthus.Det är mer som ett uterum med tanke på hur stor det är.

    Ja,det där med att skissa lite på vintern är ingen dum idè alls.Prova!
    Trädgården är som balsam för själen.

    Vågor skrev du.
    Hör ni dem från er gård?
    Mysigt isåfall.

    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Linda

    SvaraRadera
  5. TJABA! Har inte varit vid datorn på helgen fick nästan abstinens av att inte kolla in din sida MEN nu är jag uppdaterad IGEN, skönt......kram och god kväll! Malla

    SvaraRadera
  6. Hihi.Det måste vara gott betyg!

    Ha det gott vännen.
    Linda

    SvaraRadera