fredag 2 oktober 2009

Hellre snyggt än praktist....?!

Det är ett uttryck jag använder ibland!
Bra eller inte, det tål att tänkas på.



Hur som helst.
Ni vet sedan tidigare att vi numera har ett
slagbord med avsågade ben vid soffan.

När en ny möbel kommer in, åker en annan
ut eller så blir det en och annan omflyttning.
I detta fall så blev det en enkel variant
av omflyttning.

I hallen hamnade lådan som tidigare var bord.
Nu är det en alldeles perfekt plats för
barnen att sitta på, när det är dags för att
ta på sig ett par skor.

På den la jag ett fårskinn. Eller iallafall typ
ett fårskinn. Farmors gamla kappa som jag
bara format till lite med en sax.

Stackars Farmor!







Intill den ställde jag en korg med lock. Min
nya bästa idè är nämligen att lägga skorna i
den. Så bra!
Inte en massa skor som står och skräpar.
Tills det att A (min underbara man) skulle
till att gå ut.
Jag står och borstar tänderna när jag inser
att han letar efter sina skor.
Jag tittar ut lite försiktigt och tittar ner mot
golvet.
Där får jag en blick. Jag förstår precis vad A
ska säga.
-Du kan inte mena allvar med att jag ska
stoppa ner mina skor i en låda, varje gång
jag tar av mig dem.
Jo, säger jag.
Aldrig!!
Men än så länge står lådan kvar. Skorna
bor så fint i den fortfarande.
Som sagt. Hellre snyggt än praktist.
Trevlig Fredagkväll.
Linda


2 kommentarer:

  1. De fattar inte det där karlarna. Min man kliar sig ofta i huvudet och funderar hur jag tänker. Han börjar dock vänja sig nu. Blir inte lika chokad längre när jag drar igång med mina idéer. Han säger att han börjar bli härdad och förstår hur min far haft det i över 30 år.....
    Tusen tack för dina säta kommentarer man blir så glad av dem.
    Ha en bra helg ni med.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Hahaaaa....
    Ja,det ligger nog en hel del i det.
    Jag säger lika.A är verkligen van.
    Stackarn!!

    Det är med ett leende jag tittar "in" till dig.

    Kram kram
    Linda

    SvaraRadera