måndag 26 oktober 2009

Jul


Jag har en sådan längtan........
Tror inte att jag kan minnas att den någonsin
varit så stark tidigare som den är nu.
Längtan till Jul.
Känner inte ni så?
Jag vågar knappt skriva detta, men jag har
redan tjuvstartat. Några fina slitna silver
kulor har kommit fram. Alldeles strax ska
jag till och plocka fram lite kanel & stjärnanis.
Är det tillåtet?
Ja, jag tror nog det.
Det är ju detta som är själva grejen. Allt små
pysslande innan.
IKEA har väl haft jul i två månader snart, så
då är det väl ingen fara för mig att börja.
Eller hur?
Jag ska sätta fart med en gång tror jag minsann.......
Kanel & stjärnanis väntar, vi hörs imån.
Kram på Er.
Linda

4 kommentarer:

  1. Klart du ska börja plocka fram lite jul saker.
    På Årstiden hade de börjat så smått, köpte en fin julstjärna till fönstret, siffror till advents ljusstaken och ett STORT ljus. Köpt även en rejäl skopa stjärn anis på Granit.
    Spännande och se vilka planerna är för skänken!

    Jag håller med dig om att det är pysslet innan jul som är så mysigt, det är en härlig tid. Sen vill jag också ha bort det i mellan dagarna!

    Vi ses!
    Kram M.

    SvaraRadera
  2. Hallå min vän.


    Jaaaa,jag gör Jul nu faktist!
    Iallafall en början på jul.......

    kramar i massor
    Linda

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för hälsningen. Ser att du har butik i Skogsbo, vet inte var det ligger, men jag ska googla. Håller med dig om längtan efter jul, perfekt och smyga in lite som du gjort med kanelstängerna. Och vilket fint växthus ni har.
    Ha en mysig kväll
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Nämen Hej.Välkommen!
    Kul att du är här.

    Tack för fina ord.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera