måndag 7 september 2009

Underbara Tällberg!




Alltså, ingen kan komma att säga att Dalarna inte är annat
än vackert.

Tänk att jag var tvungen att åka lite längre upp i vårt
lanskap för att förstå det.
För visst är det vackert?

Ni undrar säkert varför denna grå bild hamnade här på
bloggen. Jag tycker att Siljan är lika enastående oavsett
väder. Men på denna vy var det en mycket speciell känsla
som kom fram.
Jag såg min mormor dansa i molnen över sjön.

Det var tårar i mina ögon och jag var tvungen att ta en
bild.

Vi sa inget till varann ( A o jag ), men jag tror att han
kände likadant men om sin pappa.







Denna underbara lilla tomt var så
himla fin. Den här grinden gav mig en
känsla om att nån gång......kommer vi att
bo så här!
=)



Hösten har verkligen hittat till Tällberg!









Helgen har varit alldeles fantastisk. Ett landskap att älska,
en plats som ger lugn och ro för själen.
En enastående utsikt som vi inte får nog av.
Det finns inget annat att säga om Tällberg.
En helg att minnas.
Kram Linda



13 kommentarer:

  1. Fantastiskt vackert!
    Inte så långt bort och ändå så annorlunda.När vi är hos vår vän S som bor på andra sidan Siljan (Vikarbyn)sitter vi utomhus långt in på kvällen med filtarna på och bara njuuuter!! Det är så fint!
    En helg på tu man hand är alltid mysigt.

    Klart ni kommer att bo på landet. Med grinden på glänt så blir det nog snart dax :)

    Ska komma förbi dig i veckan och köpa lite ute blommor om det finns. Vi har otroliga mängder med plommon så jag tar gärna med om du vill ha.

    Kram M.

    SvaraRadera
  2. Heeej, Vad mysigt ni verkar haft!! Lite smekhelg månne ?! hehe. jag och Matta har också varit där och jag skulle lätt kunna ta familj och barn och flytta dit, det är verkligen genuint och fint invid Siljan. Tällberg är också ett charmigt ställe!! Så nu är ni utvilade inför hösten då ...
    Har "fluffet" lagt sig nu då hahahh :-) Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Ja,det är fullkomligt lyckorus att vara där.

    Vikarbyn-trevligt ställe.Det blev ett par svängar dit oxå.

    Plommon,JAAA TACK!
    Titta in på Torsdag då.
    Kram till dig min vän.
    Linda

    SvaraRadera
  4. MALIN, du är inte klok på en fläck......!
    När jag läser dina kommentarer fnissar jag så A undrar vad jag håller på med.

    Men du lyssna noga nu.Fluffet.....
    jag glömde PULVRET hemma,så jag har gått i Tällberg med omnejd, platt som en pannkaka!
    Hur kul var det egentligen!?

    Sen en till sak. Vi är ju släkt till råga på allt....jag tror vi måste forska.Tänk om det finns ett hus vid havet som väntar på att få besök.
    Tänk på det!!
    =)))

    Bamsekram till dig.

    SvaraRadera
  5. Mmm Tällberg är inte så dumt. Längtar dit jag med. Det är nåt visst med hösten också. Höst i Tällberg... Ha de...JE

    SvaraRadera
  6. Hallå där vännen!
    Kul att du tittar in.Visst ser det härligt ut?
    Du,jag hade faktist några tankar om dej där uppe.Jag vet ju att du oxå gillar hösten väldigt mycket, så jag tittade ut genom fönstret på vårat rum och tänkte på dig.

    Ser fram emot att komma hem till dig i oktober.
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  7. Ja det ska bli kul med en träff igen. Funderar bara på om jag har hittat rätt nummer till alla. Har inte fått så många svar??! Måste kolla det där igen... Fatet från dig är ju underbart. Jag har det också vid dörren med en massa äpplen på. Nästan lite kusligt.. Föresten, jag tänkte på dig när jag vandrade i Grövelsjön förra veckan. Hittade massor av lummel(hm, heter de så??) som du virade runt kransarna.. Tog med mig hem så klart. Har lagt en del på fatet.. Tänkte hitta på nåt mer kul med det som är kvar. Måste ju ha lite höstligt här hemma..Kram../JE

    SvaraRadera
  8. Hahaha...lummel alldeles rätt min vän.Men att den är fridlyst behöver vi ju inte berätta för nån!
    ;-)
    Visst är fatet användbart?Bra tänkt där av oss båda att dekorera med äpplen.

    Hoppas på svar snart då av resten av gänget.

    Tack för att du är så snäll å tittar in nu o då.
    Stor kram till dig.
    Linda

    SvaraRadera
  9. Johanna Johanna Johanna......
    För sjutton!!LUMMER så klart!!!!


    Jisses nu höll nattsömnen på att bli rubbad!
    Godnatt min vän.
    Linda

    SvaraRadera
  10. LUMMER!!! Ok, fridlyst, vad är det??? Det var garanterat ingen som såg. Är den mindre fridlyst då??

    SvaraRadera
  11. Hahhhaaaa!!
    :-)
    Jag tror det är så faktist!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. ja,får se om detta kommer iväg.Skrev till dig men det ville inte iväg.Försvann bara.
    Tällberg med omgivning kan bara inte se sig mätt på.
    Imorgon styr vi kosan mot dessa vyer o lite längre upp i Dalarna.
    Mormor dansade säkert bland molnen,hon brukar
    sitta som en liten fågel på gärsgården o titta
    på oss när vi sitter ute på altan i Orsa.
    Kram från mig

    SvaraRadera
  13. Vilken tur att det kom fram nu då!

    Ha det gott i Orsa när ni åker dit idag.
    Va...är det sant?
    En fågel på gärsgården,klart det är mormor!

    Stor kram
    Linda

    SvaraRadera