torsdag 3 september 2009

Syltat i STORA lass!!





Jag har haft lyckan att få 10liter lingon
av våra underbara grannar!!

Gissa om jag blev glad?

Jag var lika glad när jag rensade dem kan jag
säga. Det var nåt vackert att vila ögonen på
under tiden, så det gick ju hur bra som helst.

Ända tills barnen kom hem och skulle hjälpa till.

( Ibland går det bättre utan deras hjälp )


Vi gjorde iallafall en lingonkaka med kanel och
havregryns strössel uppe på.

Mums ska ni veta!






Sen är jag väldigt förtjust i äppelmos.
Denna gång gjorde jag nått som jag
aldrig provat tidigare.
Min mos kokar jag alltid med kanel-
stänger, det blir sagolikt GOTT.
Men denna gång hade jag även i
lingon. När moset var klart hade jag
försiktigt i lingonen.
Se så vackert det blev!




Såklart blev det massor av lingon-
sylt också!
Nu kom burkarna från Bloomingvillè
väl till användning.

Ha en bra dag.
Linda

6 kommentarer:

  1. Det lät gott alltihop det där.

    Förresten, det var gott förra veckan me´. Jag är mätt fortfarande. Idre + inskolning på tur. Hemma hos mig efter det. Puss H

    SvaraRadera
  2. Hej min vän.

    Hoppas det går bra med lillkillen då.

    Du den kvällen ser jag fram emot.
    Ha det gott när ni åker norrut.

    Stor kram Linda

    SvaraRadera
  3. Kan man få recept på lingonkakan? B-I

    SvaraRadera
  4. Godmorgon godmorgon.

    Absolut, skickar det till dej.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Tjaba Mrs FLUFF, du jag har inte smält programet från igår med Ernst, såg du ljushållaren med skeden? Alltså, vilka smarta kreativa ideér!! Och vilket ställe......hmmmm MAGISKT!!! Hej hopp och DU KJAAAM Malin

    SvaraRadera
  6. Hallå där!
    Vilket jäkla ställe säger jag!!
    Klart jag såg skeden.Jag såg även att jag gjort en Ernst......
    När han stod i båten med armarna upp i det blå....
    ....det gjorde ju jag med,vid ett annat tillfälle.

    Vi är lite lika Ernst o jag,eller hur?

    Hihi.
    Kram Linda

    SvaraRadera