måndag 21 september 2009

En Söndag med flera utflykter






Jisses vilken dag!
En sån där tur dag ska jag säga.
Familjen har varit på auktion. Jag och A gjorde
flera fynd. Det vara nära att minstingen oxå
gjorde ett mindre bra fynd när hon skrek;
70spänn från sin pappas axlar!!
A en domkraft, inte alls så spännande i mina
ögon.
Jag själv däremot, fyndade ordentligt. En lastgammal
kratta, som jag blev kär i vid första ögonkastet.
Den har redan fått sin plats.
Ni skulle sett minen på min man när jag vann denn.
Sen en supersnygg lövkorg. Eller bra att ha korg
som jag kallar dem. Den var alldeles perfekt rostig
i den tunna tråden.
Lyckan var total när jag senare fick veta att
jag även vunnit ett bord. ( ett till )
Har ingen direkt plats för det. Men det kan inte
vara så himla svårt att hitta en tycker jag.
Bilder på alla mina fynd ska ni såklart
få se en annan dag.
På hemvägen stannade vi till för att ta en
promenad i skogen.
Milda Matilda.
Det var det absolut värsta svampstället
jag sett i hela mitt långa liv.
Där var det tur att jag då nyligen
fyndat trådkorgen. Vi fyllde våra svampkorgar
på 20min. Så då var det bara att gå till bilen
för att hälla ner svampen i min nya korg.
Med springande steg tog vi oss tillbaka
för att fylla korgarna igen.
Det gjorde vi.
:-))
Kram på Er.
Linda

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni verkar ha haft, både med svampfynd och auktionsfynd =)Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Hallå där.

    Jo,en härlig dag hade vi allt.
    Ha en bra dag själv.

    Ta hand om dig.
    Linda

    SvaraRadera
  3. Heeej, oj känner att helgen kommer efter, idag går det tungt, hmmmm ja det är bara spotta sig i nävarna och rycka upp sig. Efter ett besök på din sida är jag glad och laddad igen...tack KRAM Malin

    SvaraRadera
  4. Usch då.

    Men jag är iallafall GLAD över att ha gjort dig lite piggare iallafall.

    Vi ses.
    Kram från mig.

    SvaraRadera