tisdag 4 augusti 2009

Vackert fynd på sjön..

..efter alla turer på sjön, fick jag äntligen
med mig dessa ljuvliga näckrosor
hem. Så jag har längtat. Varje gång jag frågat
A om han skulle kunna svänga in mot vassen
så jag kunde plocka några, så har svaret
varit ett självklart:

Nääääääjjjjj!!


Nähä. Inte idag heller.
;-(












Så därför tog jag ett eget beslut
denna gång, när vi skulle ut med båten.
Jag skulle absolut ha med barnens
lilla uppblåsbara båt till sjön.
Jag fick hålla den hårt vill jag lova. Annars hade det
varit slutåkt för barnens del i den båten.
Men allt slit å släp var värt allt.
När vi hittat vår plats att tillbringa de närmaste timmarna
på. ( mitt bland miljardes skit från kanadagäss )
Då tog jag den lilla båten och rodde iväg.
( först med årorna åt fel håll...?? )
Jag blev överlycklig när jag var framme.
Kunde plockat med mig hela sjön hem,
men jag behärskade mig.
Sen var det bara att ro tillbaks till
fågelskiten igen!
Väl hemma och blommorna på plats och
jag tycker verkligen att jag gjorde en
riktigt bra grej där med att ta med barnens
egna lilla båt.
Njut av solen.
Linda

4 kommentarer:

  1. Visst är det fint med näckrosor. Jag vadade i vattnet och gick på äcklig dybotten där jag plockade mina, men gummibåt var ju bättre. Gick in på din blogg för att pigga upp mig(är lite låg när J flyttar i morgon Nu blir vi bara tre) Nu känner jag mig lite gladare så tack för det Kram B-I

    SvaraRadera
  2. Skam den som ger sig....=)Så fina i din zinkbalja! Ha en bra kväll! Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Ja,jag älskar dessa underbara blommor.
    Så fantastiskt vackra.
    Jag förstår att det känns,tur att jag hjälper dig lite iallafall.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hallå där Lina.

    Haha,ja jag ger mig inte i första taget.
    ;-)
    Linda

    SvaraRadera