fredag 14 augusti 2009

Svabensverk

Hej på ER allihop.
Hemma igen efter en trevlig vecka i
Hälsinglands skogar, Svabensverk.
Lite underligt namn tycker jag själv. Nåt
mer som var riktigt underligt var att
under resan dit kom jag att tänka på en
massa saker.
Med tanke på att mobilen dog 30minuter
innan vi var framme så tänkte jag var i
all världen är vi på väg.
Det var nämligen så att det var enormt
mycket skog. Alltså jag menar riktigt
enormt med skog!!
Inte en affär i sikte. Knappt hus heller.
Men väl framme väntar en ljuvligt vacker
allè med björkar på oss.
Allt känns bättre nu.
En röd gammal prästgård möter oss
och ger oss (mig & A ) ett litet halvkonstigt
intryck när vi kliver in.
Vi var 11 stycken, så den var riktigt stor.
Hur som helst. En skön vecka med några
nya lärdomar:
* Vi har GOTT om skog i detta land!
* Min svåger S är en riktig vinnarskalle!
* Sträckan mellan Bingsjö och Rättvik är
en enda raksträcka med backar!?
* Det finns gott om MYGG längre norrut!
* Linda hämtar du en vobbler i fiskelådan...!?
(....öhhhh, visst?! Klart jag ska hämta en
vobbler när min man ber så snällt. Ni
kan ju gissa om det blev rätt...) NIX!!
Men nu vet jag till nästa gång!!
Visst är livet underbart?
Välkomna tillbaka till min livsnjutar blogg.
Hörs imån igen.Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem!!!Hoppas att ni vilat och laddat upp för hösten nu......:-) Jag hör av mig till dig imorgon så gör vi ett nytt försök att ses....:-) P.s Tack än en gång för dina alltid uppmuntrande kommentarer!!!! :-) Blir ALLTID lika glad!!! Malin

    SvaraRadera
  2. Tack Malin.
    Ja,vi har verkligen laddat.Men vi är sådana som tycker att hösten är det bästa,så för oss är det som väntar en härlig tid.
    Vi hörs som sagt.
    Stor kram.
    Linda

    SvaraRadera