söndag 16 augusti 2009

Städning!






Jag vet att jag tjatar, men det kan
inte hjälpas.
Hösten. Jag fullkomligt älskar den.
Visst är den speciell?




Alltså ideèrna bara flödar.
Det är så mycket jag vill
göra. Gärna allt samtidigt
om det nu gick! =)



Tomaterna i växthuset har precis
börjat att gå i rött.
Då är jag den som vill ta bort dem.

För att inte tala om gurkplantorna,
de har blivit så tråkiga.
Men massor av gurka skördar vi
fortfarande.
Ändå ska de bort!






Sån är jag. Det är som till första
advent. Så himla mysigt att göra
lite extra.
Sen när det väl är jul. Ja då är jag
helt på det klara med att ta bort
alltihop.
( men jag brukar vänta till annandagen )




Så nu åker plantorna i växthuset. En i taget
i ett rätt så långsamt tempo.
( eller ganska fort egentligen )
Det är dags för storstädning där ute.
Nya kransar ska göras.
( förresten, gjorde en på semestern, den
glömde jag nu. )

Flyttas om lite grann. Ni vet sånt där
som ska göras när hösten håller på att
blåsa in till vårt avlånga land.
Mmmmm, säger jag bara.


( verbena bonarensis )
=))
Ja, jag ska gå ut och fortsätta nu på en gång
tror jag.
Ha det gott.
Kom ihåg att lämna en kommentar oxå,
jag blir liksom så himla glad då!
Linda

6 kommentarer:

  1. Som sagt...älskar oxå hösten =) Härligt att kunna plocka in sin egen gurka och tomater! Angående vinbär kan jag starkt rekommendera svarta vinbär med vanlig smuldeg och vaniljsås! Supergott!! Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Sitter i vår fjällstuga och läser din blogg (som jag gör varje dag :0))och undrar vad jag ska hitta för fint hos dig nästa gång jag kommer in. Kul att det har kommit in nya saker att handla! Köpte till slut den stora odligsklockan och är såååå nöjd med den. Tänk att det skulle ta hela sommaren att fatta det. Kram Erika

    SvaraRadera
  3. Ja,barnen älskar verkligen att gå i växthuset och smaska!
    Du sporrade mig idag med svartvinbärsbusken,det blev gelè.Får prova din paj med resten av bären då.
    Vi hörs.Linda

    SvaraRadera
  4. Haha...
    Ja,Erika ibland kan det ta ett tag innan man hittar rätt plats...=)
    Kul att du är nöjd.
    A sa att du var in till honom.
    Ha det fortsatt skönt i stugan då.Vi har precis letat stuga på datorn till vintern faktist.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Åh!! det känns länge sen vi sågs.
    Har en liten grej som väntar på dig :)

    Förstår att det kliar i fingrarna nu när du varit på semester, full av ny energi!!!

    Måste titta in i butiken imorg, tyckte mig se något jag vill ha...

    Vi har ju fått en baby nu! helt underbar. äter, sover och växer som bara den. Första veckan har gått bra och vi har lärt känna varandra. Tuggar gärna på allt men så gör ju de flesta valpar. Ni får gärna komma och hälsa på lilla Smilla!

    Massor av kramar till dig!

    SvaraRadera
  6. Hej min underbara vän.

    Tänk jag tänkte detsamma idag faktist.
    =)
    Men vad kan det vara som du har till mig...
    nu blev jag nyfiken!
    Ses imån då!
    Stor kram från mig.

    SvaraRadera