fredag 28 augusti 2009

Lyckad kväll!

Så här på Fredagskvällen
tänkte jag berätta lite om gårdagen.....




Jo, tre vänner till mig var då inbjudna på lite te
( inte min idè, men ok. Te alltså ) och nåt tilltugg.

Jag som älskar att laga mat har alltid lite svårt
att bestämma mig, vad jag ska bjuda på.

Men det blev till slut ett val. FOCACCIA!!

Det har ni väl provat?
Tänkte väl det!

;0)







Denna gång tänkte jag en matigare variant
av brödet. Eftersom jag och barnen varit i skogen
dagen innan och hittat svamp, var den given iallafall.

Sen har jag en liten kärlek till soltorkade
tomater å flingsalt.

( där en STOR kärlek )







Det skulle bli mysigt hade jag bestämt mig för.
Mörkt ute och massor av ljus. Då menar jag massor.
Jag vet inte hur många jag lyckades tända,
men många var det.
Mysigt blev det. När mörkret kommer och bara ljus
finns, då blir det känsla.
Riktig känsla.



Lite blandad sallad och en underbart god
Focaccia så blev det en kväll att tycka om.
Jag menar, höst i luften, alla ljus, gott att äta,
dricka. ( nja.... är ingen älskare av te )
Men framförallt gott sällskap. Vilken lycka att
Ni finns.
Tack. ;D
Till alla ni som läser å tittar in!
Stort Tack å Kram!
Linda






2 kommentarer:

  1. Ja det var trevligt. Alltid mysigt att komma hem till dig Linda!! Ditt växthus är underbart rogivande. Teet var visst min ide. Jag har blivit en tedrickare så här på höstsidan (ålders höst kanske??). Älskar höst, varmt te, trevligt sällskap och tända ljus överallt. Precis som igår.. // Johanna

    SvaraRadera
  2. Haha!
    Ja, jag tror nog att det måste vara ålderns höst!
    Men trevligt som vanligt hade vi.
    Visst är det mysigt där ute?Jag håller bara med dig där.

    Stor kram till dig min vän.
    Linda

    SvaraRadera