onsdag 26 augusti 2009

Hösten är här,på riktig!



Ledig onsdag. Härligt!
Dagen började med att jag och barnen for till skogen.

Vi hittade lite svamp, som kommer att komma väl till
användning imorgon. Jag och tre vänner ska ha det
trevligt i växthuset, gott att äta och mycket snack.......

;-)

Sen såklart så här i början av hösten så har jag alltid med
mig lite grön mossa hem från skogen. Blev alldeles perfekt
i lådan på trappen.




Mer skulle det bli på trappen. Gick över till grannen och
hämtade lite äpplen.

Jag älskar äpplen. Har ni tänkt på vad mycket det finns
att göra med dem?
Såklart goda att äta. Men möjligheterna med äpplen är
oändliga.




( vackra dessutom )




Idag blev det iallafall en klassiker!
Äppelkaka!
Men lite nytt ändå, det hamnade lite kokostosca på den....

Mums!

Ha det gott i regnet.
Linda

2 kommentarer:

  1. blev bra med soffan,farmor blir nog jätteglad att den åter kom till användnig.
    Har också plockat "gulingar",nu på kvällningen.
    Nu är det ryggläge i soffan,efter veckans alla
    intryck.
    Ha de` så gott

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror oxå hon blir glad över att den används.
    Svamp!
    Mums,det har jag bjudit tjerna på ikväll.
    Å nu väntar Jóhn Blund på mej.
    Godnatt.
    Kram Linda

    SvaraRadera