tisdag 25 augusti 2009

Ännu mer fynd!




Stora gamla kärl i zink var givet att ta med
hem. Likaså den stora grenen med den
fantastiska skäggmossan på.
( det fanns en som inte var lika glad över att
släpa med sig en död gren hem. Just det A )







Den här underbara gamla lampan är jag kär i.
Trodde att farmor näst intill skulle tuppa
av när jag frågade om den kunde få följa med
hem till Avesta.
Hon sa Ja!




Bob a là 50-tal! ( pappas )
Men nu är den min. Hihi =)



Men jag tror att dessa slår det mesta. Ja, jag vet inte vad
jag ska säga om dem. De är urcooola! Eller hur?


Några av alla glasburkar fick bo på altan, med blommor
och blockljus!
Tänk så mycket fint som kan ligga i ett hus egentligen. Sånt
som andra tycker är skräp å skrot är så himla kul för mig.
Än en gång vilken tur att vi tog oss dit.
Tack farmor.
Linda

2 kommentarer:

  1. Ha ha! fick du med skäggmossa hem?! du e ju underbar!!!
    Vilka fynd du gjort!
    Kul när du vet vem som haft sakerna. Boben är ju såå himla fin och skrillorna är ju klassiker.

    Vi ses!
    Kram m.

    SvaraRadera
  2. Klart jag fick med den!
    =)
    Andreas trodde jag skoja.....
    När han la på pappas gungstol på kärran så skrek jag:
    Akta grenen!!

    Vilken jä......gren skrek han tillbaka....!

    Mmmm,tur att vi älskar varann iallafall!

    Men hem kom den och hel dessutom.:)

    Vi ses. Linda

    SvaraRadera