fredag 3 juli 2009

Safta & Sylta



......det var precis det som gårdagen
handlade om.
Efter 13liters skivande av röda
gubbar, stod den största kastrullen redo.
Under tiden sylten kokade, satt jag
näsan i några ljuvliga rosor som fick
följa med in till köksbordet.




Sylten blev lika god som sist!
Himmelsk. ;0)




Jag kan oxå tala om att jag lyckades
att göra ytterligare några
odlingsbäddar
klara under storkoket i köket!

(vi tjejer är väldigt bra på att göra flera
saker på en å samma gång)



En kär granne till oss är fullkomligt
förälskad i denna sylt. Så ingen
blir gladare än hon när jag tittar in.

(han oxå för den delen)





I den STORA
odlingsbädden växer
ärtorna som på beställning kan jag
säga.
Nu är det bara att hoppas på
att blommorna får sitta, så de inte
kommer i barnens händer.
Inga blommor-inga ärtor!






Just det, lite jordgubbssaft
blev det oxå!
Smaskens i sommarens soliga dagar!





Efter detta arbetspass fick min
underbara A stå i butiken och jag
for till sjön med barnen!

Kan det bli bättre?
Tror knappast det.

Jag önskar ER en skön helg.

Linda

6 kommentarer:

  1. Hej på diiiig, tänkte önska trevlig helg OCH tacka för att du alltid är så gullig och ger sådana uppskattade kommentarer jag blir så glad!!! Kram på DIG!!! Malin

    SvaraRadera
  2. Ja, vi tjejer kan helt klart ha många bollar i luften =)Då kan jag tänka mig att det var skönt med bad efter timmar framför varma kastruller! Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Hallå Malin!
    Klart du ska ha beröm för dina bilder!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jajamen Lina!
    Det vill jag lova.
    kramar

    SvaraRadera
  5. vi tycker om sylt...

    SvaraRadera