lördag 18 juli 2009

Min trädgård





Visst är det något speciellt och vackert med
allt som är rostigt?
Jag är galen i rostiga saker!
: - )
Eller egentligen skulle jag kunna säga att
jag är förälskad i rostiga vackra ting.





( stjärnflockan, astrantsia; den längst upp
till höger, är en sommardröm )
Jag var till mina föräldrar och hämtade ett
gammalt fönster, det pryder
numera en rabatt intill huset.
Titta så rostigt å fint det har blivit på fönster-
haken!
Om ni inte har nån stjärnflocka i er rabatt
där hemma, då är det dags att bege sig till
en handelsträdgård och sedan hem för att
ta fram spaden.
Har ni någon gång studerat ett krasse blad?
Jaså inte det!
Då är det dags nu. Det är enastående, hur
ett bladverk kan vara så fint.

Så på med gummistövlarna och gå ut i
trädgården å titta efter!





För några inlägg sedan fick ni följa med mig
in i växthuset.
Kolla nu då!
Efter regn kommer SOL heter det.
Se vad den underbara solen hjälpt till med.
På en kort tid har gurkorna växt som bara
den. Visst får de vitaminer av mig, men
de växer i en väldigt hög hastighet.
Trevligt tycker jag!
Jag önskar Er en fortsatt trevlig
lördagkväll.

Linda



3 kommentarer:

  1. Ja,visst e de vackert med rostiga saker.Plockade själv en vacker blandbukett med stjärnflocka,pipranka,ulleternell mm.Min tomaplanta som jag fick av dig,växer också så det knakar.Är full med blommor.
    Hälsa Ebba att vi kommer båda två på kalasen.
    Själv böjar vi jobba imorgon efter 4 veckors ledighet.Vart de veckorna tog vägen vet jag inte.
    Ha det gott önkar moster
    Snygg symaskin,e till att börja sy lite mer

    SvaraRadera
  2. gick tydligen bra den här gången

    SvaraRadera
  3. Ja,det verkar så det!
    Kul tycker jag iallafall!
    kramar Linda

    SvaraRadera